Nepa Skrevet 9. januar 2023 Del Skrevet 9. januar 2023 knutinh skrev (På 7.1.2023 den 11.51): Man kan vel begynne med å fyre i peisen for varme, før man lager bål utendørs for å varme opp steiner for å varme opp vann som man så skal bade i? Kanskje det. Liker ikke helt tanken på å flytte større steiner inn i boligen og ut igjen, men jeg ser du vil gå for en annen framgangsmåte. Lenke til kommentar
knutinh Skrevet 9. januar 2023 Del Skrevet 9. januar 2023 Nepa skrev (23 minutter siden): Kanskje det. Liker ikke helt tanken på å flytte større steiner inn i boligen og ut igjen, men jeg ser du vil gå for en annen framgangsmåte. Jeg ser hvordan innlegget mitt kunne feiltolkes, så la meg prøve en gang til: Hvis jeg har overskudd på ved så vil jeg bruke den til å varme opp huset. Fortrinnsvis med en moderne rentbrennende ovn som utnytter energien i veden til nyttig oppvarming. Jeg vil ikke bruke stein til å varme opp vann. Jeg vil heller bruke f.eks en elektrisk varmtvannstank. -k Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå