Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Tryg / Enter forsikring sin definisjon av hva som er greit. Bil uten varme, is på vindu.


Anbefalte innlegg

Salvesen. skrev (1 time siden):

Jo tesla har 24/7 support. Men her ringte de vell forsikringen og ikke tesla support. Forsikringen burde bare gitt de beskjed om å ringe support hos Tesla 

Dei hadde i alle fall kontakt med nokon frå Tesla:

Sitat

Under hurtiglading på en Mer-lader i Trøndelag 29. desember fikk jeg opp en feilmelding jeg ikke hadde sett før, og det ble kun blåst kald luft i bilen. Jeg kontaktet Teslas servicesenter i Steinkjer. De tok inn bilen og undersøkte feilen. De konkluderte med at dette var en programvarefeil og mente de hadde rettet feilen da vi fikk den tilbake 30. desember, sier Malmo.

Familien reiste videre, men da de igjen skulle hurtiglade bilen i Molde dagen etter (også dette på en Mer-lader), dukket feilmeldingen opp igjen. Og det kom kun kald luft.

– I Molde var det kun salgsavdelingen som hadde åpent. De viste ingen forståelse for problemet mitt – at vi var en familie på fem som var på vei hjem fra juleferie. Det burde være null problem for dem å ta inn bilen, og sørge for at jeg kunne fortsette i en bil der det faktisk var varme. Bilen vår burde det være mulig å ta inn, og sende til Stavanger senere med en biltransport, sier Malmo.

Ut frå biletet ser det ikkje ut som eigaren burde kjørt i det heile tatt, uavhengig om han fekk hjelp eller ei.

Sitat

Aftenbladet kontaktet Tesla for en kommentar til saken.

[…]

Svaret fra Tesla Norge var: 

– Tesla ønsker ikke å kommentere saken.

Dei hadde vel neppe venta noko anna svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Zeph skrev (4 minutter siden):

Dei hadde i alle fall kontakt med nokon frå Tesla:

Ut frå biletet ser det ikkje ut som eigaren burde kjørt i det heile tatt, uavhengig om han fekk hjelp eller ei.

Dei hadde vel neppe venta noko anna svar.

Han burde ringt support og ikke en avdeling. Men ja det er virkelig dårlig arbeid av Tesla. Ikke imponert!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (2 timer siden):

Han burde ringt support og ikke en avdeling. Men ja det er virkelig dårlig arbeid av Tesla. Ikke imponert!

Tesla har jo sviktet like mye. Artikkelen sier feil oppstod 29. Desember. Var hos Tesla dagen etter den 30. Desember. De sa feil var fikset. Så oppstod feilen igjen 31. Desember.  "I Molde var det kun salgsavdelingen som hadde åpent. De viste ingen forståelse for problemet mitt – at vi var en familie på fem som var på vei hjem fra juleferie. Det burde være null problem for dem å ta inn bilen" 

Så Tesla har sviktet mer enn forsikringsselskapet. 

Nå hører det til historien at forsikringen dekket noe av utgiftene etter medieomtale.

Så er overskriften i tråden, er dette noe forsikring burde dekke på ny bil. I det minste opplyst kunden at du har en splitter ny bil den skal ha en mobilitetsgaranti. Samtidig så er jo bilen fullt mobil med denne feilen... 

Endret av plankeby
  • Liker 1
Lenke til kommentar
plankeby skrev (8 timer siden):

Tesla har jo sviktet like mye. Artikkelen sier feil oppstod 29. Desember. Var hos Tesla dagen etter den 30. Desember. De sa feil var fikset. Så oppstod feilen igjen 31. Desember.  "I Molde var det kun salgsavdelingen som hadde åpent. De viste ingen forståelse for problemet mitt – at vi var en familie på fem som var på vei hjem fra juleferie. Det burde være null problem for dem å ta inn bilen" 

Så Tesla har sviktet mer enn forsikringsselskapet. 

Nå hører det til historien at forsikringen dekket noe av utgiftene etter medieomtale.

Så er overskriften i tråden, er dette noe forsikring burde dekke på ny bil. I det minste opplyst kunden at du har en splitter ny bil den skal ha en mobilitetsgaranti. Samtidig så er jo bilen fullt mobil med denne feilen... 

Den er kanskje mobil, men det betyr ikkje at den er i forsvarleg stand. Det finnes nok eksempel på folk som blir stoppa med rutene fulle av is. Nokre mistar lappen av den grunn. Bilen sto i ro då biletet vart tatt, så korleis alle rutene såg ut under det meste av turen veit me ikkje, men på biletet så er den ikkje i kjørbar stand. Det kan sjølvsagt ta litt tid før det bygger seg opp den mengden med is, og turen frå Molde til Stavanger går kanskje ikkje gjennom områder med temperaturar langt under null, men sikt skal ein ha uansett. Å kjøre bil over eit fjell med -20 utan varmeapparat vil eg påstå ikkje er forsvarleg. Ikkje fordi det er kaldt, men for sikten sin del. Enkelte tunellar har eit miljø som på kort tid kan føre til is eller dogg.

Sitat

Slik så frontruten ut på deler av turen fra Molde til Stavanger. Merk at bildet er tatt da bilen sto i ro. – Noen vil kanskje referere til veitrafikklovens paragraf 23 om at jeg som fører er pliktet å ikke benytte kjøretøyet dersom det ikke er i forsvarlig stand. Men hva skal man gjøre når forsikringsselskap mente noe annet og man ikke får garanti for dekning av utlegg knyttet til slike hendelser? spør Malmo.

Om bilen ikkje er i forsvarleg stand så skal du faktisk la den stå og reise på ein anna måte, uansett om då får hjelp eller ei. Hadde det oppstått ei ulykke pga. bilens tilstand så tvilar eg på han hadde fått godkjent som unnskyldning at han ikkje fekk hjelp. Både av forsikringsselskap og politi.

Ein telefon til Tesla support hadde kanskje løyst saken på ein betre måte. Det burde han tenkt på sjølv, men det burde òg Tesla-butikken sagt.

Endret av Zeph
  • Liker 2
Lenke til kommentar
plankeby skrev (9 timer siden):

Tesla har jo sviktet like mye. Artikkelen sier feil oppstod 29. Desember. Var hos Tesla dagen etter den 30. Desember. De sa feil var fikset. Så oppstod feilen igjen 31. Desember.  "I Molde var det kun salgsavdelingen som hadde åpent. De viste ingen forståelse for problemet mitt – at vi var en familie på fem som var på vei hjem fra juleferie. Det burde være null problem for dem å ta inn bilen" 

Så Tesla har sviktet mer enn forsikringsselskapet. 

Nå hører det til historien at forsikringen dekket noe av utgiftene etter medieomtale.

Så er overskriften i tråden, er dette noe forsikring burde dekke på ny bil. I det minste opplyst kunden at du har en splitter ny bil den skal ha en mobilitetsgaranti. Samtidig så er jo bilen fullt mobil med denne feilen... 

Ja det er ikke bra av Tesla, men han har definitivt kontaktet feil del av Tesla. Men det burde de såklart opplyst om. Enhver salgs avdeling som blir kontaktet med tekniske spørsmål bør umiddelbart sende videre til support. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...