Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Tryg / Enter forsikring sin definisjon av hva som er greit. Bil uten varme, is på vindu.


Anbefalte innlegg

Leste en sak nå om en ny bil der varmeanlegget sluttet å virke etter få uker. Bilisten var da på ferietur nå om vinteren og hadde mange timers kjøring foran seg. Tryg som er en del av Enter forsikring så ingen grunn til å gi noe assistanse av noen art på dette.

Familien kjørte da i mange timer i bil med flere minus inne i kupeen  og frost på innside av ruter.

Jeg er forundret over at man ikke får hjelp fra forsikring eller nybilgaranti på dette.

 

Endret av plankeby
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min erfaring etter å ha bistått flere med forsikringssaker i Tryg er at de gjør igrunn alt de kan for å snike seg unna ansvar. Har selv opplevd ifm en skade at jeg ble bedt om å reise til Sverige (fra en øy på Vestlandet) og kjøpe delene som var nødvendig for å spare ca 2.000.-. At det ville tatt meg dager å reise dertil og med langt høyere utgifter enn besparelsen å reise til Sverige var visst ikke så interessant. Om ikke slikt kvalifiserer til å kalles komplett useriøs så vet ikke jeg...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
plankeby skrev (53 minutter siden):

Leste en sak nå om en ny bil der varmeanlegget sluttet å virke etter få uker. Bilisten var da på ferietur nå om vinteren og hadde mange timers kjøring foran seg. Tryg som er en del av Enter forsikring så ingen grunn til å gi noe assistanse av noen art på dette.

Familien kjørte da i mange timer i bil med flere minus inne i kupeen  og frost på innside av ruter.

Jeg er forundret over at man ikke får hjelp fra forsikring eller nybilgaranti på dette.

 

Slikt skal vell dekkes av garantien, så her er nok rett fremgangsmåte å ringe support hos merket. Og så få leiebil via de, evt bli hentet av Berger om det trengs.

Forsikring fraskriver seg vell alt som dekkes på andre måter(les garanti)

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (2 timer siden):

Slikt skal vell dekkes av garantien, så her er nok rett fremgangsmåte å ringe support hos merket. Og så få leiebil via de, evt bli hentet av Berger om det trengs.

Forsikring fraskriver seg vell alt som dekkes på andre måter(les garanti)

Det var en av Teslakundene som er rammet av den større varmeapparatfeilen på bilene levert ut siste to måneder.

Endret av plankeby
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (11 minutter siden):

Jepp har lagt merke til at dette er oppstått igjen. Aldri blitt rammet, men jeg hadde krevd at tesla leverte leiebil asap om det skjedde. 

Hvis dette har skjedd før også så burde jo også Tryg / Enter bistå med å veilede kunden. Har bare fått med meg mediaoppslagene nå et flere er rammet på helt nye biler nå. Der familien som måtte kjøre halvt døgn i frostet bil ikke fikk hjelp fra forsikring. Enter mente det var forsvarlig å kjøre og at det ikke utgjorde noen viktig feil. Ref artikkel i Aftenposten i dag.

Screenshot_20230105-094442_Aftenposten.jpg

Endret av plankeby
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
plankeby skrev (5 minutter siden):

Hvis dette har skjedd før også så burde jo også Tryg / Enter bistå med å veilede kunden. Har bare fått med meg mediaoppslagene nå et flere er rammet på helt nye biler nå. Der familien som måtte kjøre halvt døgn i frostet bil ikke fikk hjelp fra forsikring. Enter mente det var forsvarlig å kjøre og at det ikke utgjorde noen viktig feil. Ref artikkel i Aftenposten i dag.

Screenshot_20230105-094442_Aftenposten.jpg

Forsikringsselskap er vell de beste på å "snike" seg unna der de kan. Aldri opplevd god behandling foruten når en skal kjøpe såklart.. Så om de kan vise til at dette er Tesla sitt ansvar så er jeg ganske sikker på at de gjør det hele røkla. Trygg/enter tilbyr jo gratis forsikring til tesla kjøpere også, så er nok ekstra gjerrige der de kan på denne avtalen. 

De burde helt klart unngå å gi råd om dette, det er jo helt klart farlig for de i bilen og de andre på veien! Tullinger. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan se dette er i gråsonen. Det handler jo ikke bare om kaldt i kupeen men også sikkerhet med frost/dugg på vinduer.

Selskapet kunne jo vist til Tesla. Kunden her hadde nettopp hatt bilen inne for denne feilen, så kom feilen raskt igjen. 

Dette er ikke en Tesladebatt, men en undring fra meg om når varmeapparat streiker på helt ny bil. Da står man der vinterstid, med forsikring uten hjelp? 

Har opplevd dette selv, men en start stop av bilen var da alt som skulle til. 

https://www.aftenposten.no/norge/i/ve62W4/maatte-kjoere-hjem-i-iskald-tesla-i-15-timer-reagerer-paa-kundebehandli

Endret av plankeby
  • Liker 1
Lenke til kommentar
plankeby skrev (6 minutter siden):

Kan se dette er i gråsonen. Det handler jo ikke bare om kaldt i kupeen men også sikkerhet med frost/dugg på vinduer.

Selskapet kunne jo vist til Tesla. Kunden her hadde nettopp hatt bilen inne for denne feilen, så kom feilen raskt igjen. 

Dette er ikke en Tesladebatt, men en undring fra meg om når varmeapparat streiker på helt ny bil. Da står man der vinterstid, med forsikring uten hjelp? 

Har opplevd dette selv, men en start stop av bilen var da alt som skulle til. 

https://www.aftenposten.no/norge/i/ve62W4/maatte-kjoere-hjem-i-iskald-tesla-i-15-timer-reagerer-paa-kundebehandli

En annen ting er fare for de i bilen. Det er såklart liten kjangs for at dette skjer i en tilstand der varme er kristik, men se bare hva som skjedde i USA når kuldesjokket kom der for noen uker siden. Sitter en uten varmeapparat da så sliter en! 

 

Lenke til kommentar

Hva har forsikringsselskapet med dette å gjøre? De bistår bare økonomisk om det ikke går på garanti eller andre årsaker kan belastes fabrikanten ved skade. Og hadde det vært en eldre bruktbil tviler jeg og på om man hadde hatt rett til dekning grunnet vifte er vel å anse som slitedel. 

Forsikringsselskapet burde og ha henvist kunden sin til fabrikanten her. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

5. året med den genierklerte VP i Tesla der altså, ikke en vinter uten masse problemer. Laget kun med 3 deler, og veldig billig å lage da - sjukt dekning.

Her har man fulgt ekstremt dårlig med som kjøper. Bilen du kjøper har dette problemet hvert år, og søker du litt rundt finner du veldig mye. 
 

«Kjøpte Tesla, fikk problemer - huffameg» bør strengt tatt ikke være nyheter lenger.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Hansien skrev (14 minutter siden):

Hva har forsikringsselskapet med dette å gjøre? De bistår bare økonomisk om det ikke går på garanti eller andre årsaker kan belastes fabrikanten ved skade. Og hadde det vært en eldre bruktbil tviler jeg og på om man hadde hatt rett til dekning grunnet vifte er vel å anse som slitedel. 

Forsikringsselskapet burde og ha henvist kunden sin til fabrikanten her. 

Tema er ny bil og det å veilede kunden. Ikke bare avvise.

Om dette er helt utenfor forsikring kan vel diskuteres. Det blir vel litt i kategori når vindusviskere streiker på langtur i meldte regnværsdag i strekk.

Tesla er på ingen måte feilfrie biler, men det skal ikke ramme kunden. Eier ikke Tesla selv, så diskusjon om Tesla og feilrate er ikke mitt tema her..

Hadde vært spennende å høre med eget selskap, bistår de på varmeapparat feil, på nyere bil? Når varme trengs for sikt ut av vinduer.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar
plankeby skrev (8 minutter siden):

Hadde vært spennende å høre med eget selskap, bistår de på varmeapparat feil, på nyere bil? Når varme trengs for sikt ut av vinduer.

Jeg har selv gyldig mobilitetsgaranti på ene bilen min og dette dekker nok leiebil om varmeapparatet svikter en vinterdag. 

 

Nå vet jeg ikke om Tesla har slikt på sine biler. 

Lenke til kommentar
DrAlban3000 skrev (1 time siden):

5. året med den genierklerte VP i Tesla der altså, ikke en vinter uten masse problemer. Laget kun med 3 deler, og veldig billig å lage da - sjukt dekning.

Her har man fulgt ekstremt dårlig med som kjøper. Bilen du kjøper har dette problemet hvert år, og søker du litt rundt finner du veldig mye. 
 

«Kjøpte Tesla, fikk problemer - huffameg» bør strengt tatt ikke være nyheter lenger.

Jeg har ikke opplevd problemer med dette i det hele tatt. Har vell hatt både 3,Y og nå S med dette systemet. Dog kjører jeg stort sett i vestlandsvær og kulde. Forstår det slik at de er svake for de lave temperaturene. Så det kan være grunnen til at jeg ikke har opplevd problemer, enda.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Hansien skrev (54 minutter siden):

Jeg har selv gyldig mobilitetsgaranti på ene bilen min og dette dekker nok leiebil om varmeapparatet svikter en vinterdag. 

 

Nå vet jeg ikke om Tesla har slikt på sine biler. 

Tesla tilbyr mobilitet som de fleste andre gjør, vet ikke om noen som ikke tilbyr slikt.

Men, jeg har hørt noen ugreie historier om disse tingene der Tesla nekter å ordne opp, ber folk kjøre videre, ikke leiebil osv. Grunnen er nok det store omfanget, men det er virkelig ugreit. Heldigvis ikke hatt problemet, enda. 

Lenke til kommentar

Har ikke Tesla en slags support telefon man ringer for å få hjelp? Mange bilmerker har slikt idag, på min Ford kan jeg ringe ett nummer så kommer de å henter 24/7 uansett, det er vel egentlig ikke en forsikringssak sånn egentlig, men noe hårreisende at de mener det ikke er noe problem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
meg0709 skrev (27 minutter siden):

Har ikke Tesla en slags support telefon man ringer for å få hjelp? Mange bilmerker har slikt idag, på min Ford kan jeg ringe ett nummer så kommer de å henter 24/7 uansett, det er vel egentlig ikke en forsikringssak sånn egentlig, men noe hårreisende at de mener det ikke er noe problem.

Jo tesla har 24/7 support. Men her ringte de vell forsikringen og ikke tesla support. Forsikringen burde bare gitt de beskjed om å ringe support hos Tesla 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...