ToTTa Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Jeg har laget en film i pinnacle, med meny slik en DVD filmene har og tenkte jeg skulle brenne den som en DVD. Jeg har valgt "make movie" og trykket på DVD format. men den brenner bare litt på plata. filmen er 1 time lang Har NEC DVD-brenner Bruker Verbatin DVD-r plater Begynner å bli litt oppgitt Har dere noen tips om hva jeg kan gjøre?? mvh ToTTa Lenke til kommentar
eitp Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Dette er et velkjent problem. Selv har jeg brent mange filmer i Pinnacle, og en ting du lærer ganske raskt, er å sikkerhetskopiere ca 5. minutt mens du lager filmen. Når du kommer til selve brenninga, må du også krysse fingrene. Du må gå inn og definere hvor og hva du vil brenne. Velg "automatisk" hvis du har mer enn en time. Her er flaskehalsene jeg har møtt under brenning: Under "Rendering" eller "Forbereder", stopper den plutselig opp med "tellinga". Husk at dette tar LANG tid - den kan stå og forberede brenning i 3-4 timer FØR den begynner å brenne. Så her gjelder det å være tålmodig. Hvis den stopper opp, er det min erfaring at det har med menyen og menylenkene å gjøre. Når du har laget menyen og satt menylenkene, må du IKKE FORANDRE PÅ NOE!!! Da krøller det seg for Pinnacle. Altså når du er helt ferdig med å redigere: Lag menyen, sett lenkene, lagre og så BRENN! En annen ting er dvd-platene. Det er kvalitetsforskjeller ute og går, så test ulike merker. Det jeg har funnet ut er lurt, er å brenne på en dvd-rw plate og så heller kopiere denne i NERO når jeg har testet at alt fungerer. For selv om alt ser ut til å gå greit, kan det godt hende at menyen er krøllet til, eller at hele filmen stopper før slutt. Derfor er det lurt å teste dvd-rw plata i en stasjonær dvd-spiller, og hvis alt fungerer - kopiere i NERO. Bruk plater der det står 120 min. video. Selv om jeg ikke ser forskjellen, er det min erfaring. Jeg har en haug med billige dvd-r-plater som jeg bare bruker til bilder (da brenner de helt fint), mens jeg bruker Memorex og Verbatim til video. Lykke til med regissørkarrieren. Det er mange frustrasjoner som venter... Og så bruker en ufattelig mye tid på det Lenke til kommentar
mstor Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Hei. Studio 8 legger opp en masse filer i temp-katalogen din (rendrede områder bl.a.). Sletter du disse filene, vil den bygge opp menystrukturen på nytt, og brenningen burde gå bra. Et tips. "Bren" et image til hard-disken først. Brenn så en RW plate med dette imaget og test dette på spilleren din. Fungerer alt bra, brenn image til en DVD-R (eller DVD+R). MStor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå