sedsberg Skrevet 2. januar 2023 Del Skrevet 2. januar 2023 (endret) Har et gammelt, nærmest ubrukelig nettbrett (Shield Tablet) som jeg ville teste Lineage på før jeg kaster det. Har installert TWRP og kan starte det i recovery mode. Har installert Lineage 15.1 men når jeg rebooter så er det TWRP som starter og umiddelbart rebooter. Jeg fulgte denne guiden: https://www.getdroidtips.com/lineage-os-15-1-nvidia-shield/#PRE-REQUISITE Endret 2. januar 2023 av sedsberg Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 2. januar 2023 Del Skrevet 2. januar 2023 Så da er "når jeg rebooter"-tidspunktet punkt 7 i denne guiden? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 2. januar 2023 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2023 Det blir vel det, selv om den guiden er litt annerledes. Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 2. januar 2023 Del Skrevet 2. januar 2023 Den guiden du lenket til har denne guiden som lenke nedenfor "download", så jeg tenkte du kanskje ikke hadde sett den. Jeg vurderer det slik at det ser ut som du bør gjennomføre den også, samt den siste lenken "Guide to Root any Custom ROM" og eventuelt leddet over også (GApps). Alle disse tre står mellom "Download" og "That’s it!". Ut fra min tolkning av guiden, bare. Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 2. januar 2023 Del Skrevet 2. januar 2023 (endret) Minus de leddene som da er dupliserte... I den andre guiden ser det ut som man booter til TWRP og så sier boot til System. Da tenkte jeg kanskje at du var kommet til første halvdel av den instruksen. Endret 2. januar 2023 av tommyb Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 2. januar 2023 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2023 Jeg skal installere Lineage. Ikke SuperSU eller Magisk. Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 2. januar 2023 Del Skrevet 2. januar 2023 ...Ja, og i guiden du lenket til er de to siste bitene før "that's it" lenker til andre guides som (tilsynelatende?) dekker delet av behovet. Eller for å si det med andre ord - det virker ikke som guiden du ser på alene forklarer hele prosessen men peker til andre guides. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 2. januar 2023 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2023 (endret) Det er samme prosedyre så langt jeg kan se. Det rare er at jeg ser at installasjonen går helt uten feilmeldinger. Men likevel prøver den å starte TWRP i stedet for Lineage. Virker nesten som at den bare later som om den installerer. Endret 2. januar 2023 av sedsberg Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 2. januar 2023 Del Skrevet 2. januar 2023 I TWRP, har du en undermeny "reboot" med flere alternativer? Det var vel det jeg skulle spurt om i utgangspunktet, i min andre post. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 2. januar 2023 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2023 Ja. Quote 7. You may now finally reboot your device to the newly installed ROM. For that, head over to Reboot from TWRP and select System Men eneste som skjer er at TWRP prøver å starte og rebooter. I det uendelige. Helt til jeg starter i recovery mode. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 2. januar 2023 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2023 Ser ut som det er et kompatibilitetsproblem. Prøvde å installere en annen distro (Aosp) og den kom rett opp. Dog med en feilmelding om at det er noe galt med systemet, samt at Google Play ikke fungerer. Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 3. januar 2023 Del Skrevet 3. januar 2023 Det høres jo bedre ut. Hvis du ikke har installert GApps vil ikke Play eller Maps virke. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 3. januar 2023 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2023 Det er så langt jeg har kommet. Nettbrettet var for dårlig så jeg fikk ikke installert de anbefalte pakkene. Sansynligheten er stor for at det heller blir et nytt nettbrett hvis jeg skulle trenge det. Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 3. januar 2023 Del Skrevet 3. januar 2023 Hvordan er Lineage OS forresten? Ser og føles det ut som en kanskje litt konservativ Android-versjon? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 3. januar 2023 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2023 Skal vistnok være arvtageren til Cyanogenmod. Skal være en ganske nøktern og ren versjon. Hadde en eldre versjon på en Samsung Galaxy S2 i sin tid. Der var det som å få ny telefon. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå