pellemann Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Har ett hk, det er ett nf7, husker ikke helt sistebetegnelsen, men tror det er nf7-s. kjører en amd barton 2500. det er ikke overklokket. hvor stor prosessor er anbefalt høyeste? om jeg skifter prosessor, må jeg i tilfelle reinnstalere windows o.l? takk for hjelpen på forhånd. Lenke til kommentar
Mekkeren Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Har ett hk, det er ett nf7, husker ikke helt sistebetegnelsen, men tror det er nf7-s. kjører en amd barton 2500. det er ikke overklokket. hvor stor prosessor er anbefalt høyeste? om jeg skifter prosessor, må jeg i tilfelle reinnstalere windows o.l? takk for hjelpen på forhånd. Du må ikke reinstallere Windows nei, det er ikke nødvendig, og Om det er Abit Nf7 v2.0/ NF7-S v2.0 du har så skal denne klare den største Socket A Cpu'en nærmere bestemt AMD Ahlton xp3200+ men denne cpu'en er faktisk ikke så bra som man skulle trodd i folhold til de andre Xp seriene, dessuten så skulle den visst være ustabil uten og ha klokket den... den største Socket A cpu'en du burde kjøpe til socket A er nok AMD Ahtlon xp3000+. Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 har Nf7-s å athlon 2500+ hvorfor bruke mye penger på xp3000`???? når du kan klokke til 3000+ med 2500 uten problemer å mye mere hvis du vil Lenke til kommentar
Falconer Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 hvorfor bruke mye penger på xp3000`???? når du kan klokke til 3000+ med 2500 uten problemer å mye mere hvis du vil Pga av at XP3000+ fortsatt kan overklokkes på multiplieren kanskje? Nyere XP2500+ er låst på 11x multiplier, og det fører jo til at den ikke er den drømmeoverklokkeren den en gang var. Lenke til kommentar
Mekkeren Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 (endret) hvorfor bruke mye penger på xp3000`???? når du kan klokke til 3000+ med 2500 uten problemer å mye mere hvis du vil Pga av at XP3000+ fortsatt kan overklokkes på multiplieren kanskje? Nyere XP2500+ er låst på 11x multiplier, og det fører jo til at den ikke er den drømmeoverklokkeren den en gang var. Ja er enig med deg, Dessuten så klokker jo en xp3000+ Endel lengere enn en Xp2500. men xp 2500+ er jo for all del en kjempegod klokker det også, denne kan jo enkelt stilles inn til 200x11 så vips så har du 2.2ghz (xp3200+!) men god kjøling må man jo også ha da. Endret 13. januar 2004 av AMD_XP3000+ Lenke til kommentar
pellemann Skrevet 13. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2004 takk for hjelpen. får sjekke litt opp om dette med overklokking. har ikke peiling på dette i det hele tatt. overklokking.no stemmer ikke det? Lenke til kommentar
Endre Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 ALLE Athlon XP CPU-er produsert etter uke 40 er MP-låst. En god XP2500 klokker ikke dårligere enn en 3000 eller 3200, noen 2500 kan klokke bedre enn noen 3200. Lenke til kommentar
Mekkeren Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 (endret) takk for hjelpen. får sjekke litt opp om dette med overklokking. har ikke peiling på dette i det hele tatt. overklokking.no stemmer ikke det? ok, Hvis du aldri har prøvd ut overklokking eller kansje ikke har hørt ordet "overklokking" så burde du være svært forsiktig! Dette anbefaller jeg deg og gjøre hvis du skal prøve ut litt overklokking på maskinen din, Husk at garantien på cpu'en din kan forsvinne og du kan være uheldig og ødlegge prossesoren om du tar i for mye. *Følg nøye etter på Temperaturen på prossesoren din hele tiden. * Prøv oghold temperaturen helst under 50 -55C grader * gå kun et litet skritt av gangen (gjerne kun 1mhz opp i FSB om gangen) husk at om du ikke har agp/pci lock så kan harddisker og slikt gå i stykker da de får altfor høy hastighet. *bruk god kjølepasta OG Cpu kjøler . f.eks Coolermaster Aero 7+ og thermaltake volcano 11. * det kan virke litt "skummelt" og overklokke med en gang når man aldri har prøvd dette før, og siden man kan ødlege data'n. men det er veldig moro når man får det til. og så lenge man har god kjøling (nr1) og ikke tar i for hardt, så går det som regel bra. det er nok mange her som har MYE mer greie på dette enn meg, men disse tingene er ihvertfall 100% sikkert at er viktige! FARE Nr1 = varme. Endret 13. januar 2004 av AMD_XP3000+ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå