It's me Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Kan bekrefte at databutikken er gode. Bestilte et produkt som skulle komme inn på lager to dager senere, den kom når den skulle og ble sendt ut samme dag som den ankom databutikkens lager. Synd at databutikken ikke tilbyr hjem-på-døren. De leverer kanskje raskt, men det er ikke det de kritiseres for. At en butikk sender ut varene raskt er flott, men det sier ingenting om butikken er gode på service eller ikke. Dette opplever du når noe går galt med produktet, som veldig mange av deres kunder har erfart, er servicen elendig. Lenke til kommentar
Pinhead Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 sitter nå med et msikort som er kjøpt i november '02 hvor de plent nekter å gi retur. påstår ettersom kortet er over et år gjelder ikke garantien. pisspreik. i norge er det 2 år. aldri mer databutikken om de ikke forholder seg til norsk lovgiving! that's it.. Ikke meninga å være frekk, men det er vel ikke norsk lov som bestemmer garantien til produkter? Jeg trodde det var opp til produsenten hvor lang garantien er, og det er ikke bare databutikken.com som har forskjellige garantier for hver produsent. 1 års garanti er antakeligvis fast for MSI produkter (uten at jeg i det hele tatt har sjekket det). Selv har jeg handlet flere ganger hos databutikken.com og har ikke no å utsette på dem. Jeg har til og med handlet en skjerm fra dem som kom uskadet frem. Heldigvis har jeg bare hatt en retur som jeg mener gikk greit frem og tilbake, men det var jo noen år siden nå, ting forandrer seg. Lenke til kommentar
dominus Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 (endret) sitter nå med et msikort som er kjøpt i november '02 hvor de plent nekter å gi retur. påstår ettersom kortet er over et år gjelder ikke garantien. pisspreik. i norge er det 2 år. aldri mer databutikken om de ikke forholder seg til norsk lovgiving! that's it.. Ikke meninga å være frekk, men det er vel ikke norsk lov som bestemmer garantien til produkter? Jeg trodde det var opp til produsenten hvor lang garantien er, og det er ikke bare databutikken.com som har forskjellige garantier for hver produsent. 1 års garanti er antakeligvis fast for MSI produkter (uten at jeg i det hele tatt har sjekket det). Selv har jeg handlet flere ganger hos databutikken.com og har ikke no å utsette på dem. Jeg har til og med handlet en skjerm fra dem som kom uskadet frem. Heldigvis har jeg bare hatt en retur som jeg mener gikk greit frem og tilbake, men det var jo noen år siden nå, ting forandrer seg. i norge har vi en kjøpslov som regulerer dette. den gjelder over produsentenes oppgitte reklamasjons tid. i norge er den 2 år med 5 år for produkter som er ment å vare vesentlig lengre. "Dersom det foreligger en mangel ved tingen, må forbrukeren innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget eller burde ha oppdaget den, gi selgeren melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen (reklamasjon). Denne fristen for å reklamere kan aldri være kortere enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen. Reklamasjon må senest skje to år etter at forbrukeren overtok tingen. Dersom tingen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år. Dette gjelder ikke så langt selgeren ved garanti eller annen avtale har påtatt seg ansvar for mangler i lengre tid. Fristene etter første og annet punktum gjelder heller ikke dersom det foreligger en mangel etter paragraf 15 annet ledd bokstav g" hadde et annet hovedkort fra MSI som PS Data byttet uten å mokke etter tett på to år. ved mailforespørsel til MSI fikk jeg oppgitt ett år men PS Data forholdt seg til norsk lov som de svarte i mailen... hvordan ville du reagert om du kjøpte en bil, eksempelvis en Buick hvor det gis 9mnd garanti i hjemstaten til bilen, og du fikk feil etter ett år?? eller en støvsuger fra Philips hvor det gis 6 mnd garantitid i østerrike og den feila etter 8 mnd? jeg bare spør.. Endret 20. januar 2004 av dominus Lenke til kommentar
Pinhead Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Det du snakker om er reklamasjonsrett, og det stemmer at du har minst to års reklamsjonsrett, men det strider ikke mot norsk lov å ha en garanti på ett år så lenge den gir deg bedre rettigheter enn det man har med reklmasjonsretten fra før. Du får heller nevne reklamasjonsretten til databutikken.com så får de kjøpe seg en norsk lovbok å slå det opp i. Det er ikke sikkert de er så oppegående på loven. Som jeg sa: det var ikke meninga å være frekk. Lenke til kommentar
Beo Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Hadde er defekt hk, som jeg sendte inn ifjor. Ble forespeilet 14 dagers behandlingstid. Rakk to turer i nordsjøen før jeg fikk nytt tilbake ...(2+3+2+1 Uke) for en servise Nå handles det iallefall ikke der mere samme hva prisen er, for hadde jeg visst hvor lenge jeg måtte vente så vil det ver mere aktuelt å kjøpe nytt. I praksis ingen garanti... Det er slik jeg opplevde det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå