Dagger Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Heisann! Har nå fått det jeg skulle ha fra Databutikken, 4 dager etter jeg bestilte. Alt har gått smertefritt og det er veldig bra kundeservice via e-post. Jeg spurte ang. det dårlige ryktet de hadde påtatt seg og jeg fikk svar fra Thomas hos databutikken Når det gjelder det dårlige ryktet så kommer nok det først og fremst av følgende ting. 1. Lang behandlingstid på returer. Her har nok kundene stort sett hatt rett. Vi har dessverre hatt meget lang behandlingstid på returer. Noe av det kommer av postgangen mellom Norge og Sverige, mens det også kommer av lang behandlingstid hos oss. Dette har vi nå løst ved å etablere et kontor i Norge som tar seg av returbehandlingen. Det skal medføre en mye kortere banhandlingstid på returer, samt telefon og kundehenvendelser på mail. 2. Vi som endel andre webshop'er har dessverre kunder som går inn og skriver negativt om oss selv om de egentlig ikke har noen grunn til. I tillegg så er det enklere å skrive inn negativ kritikk enn positiv kritikk virker det som. Men med det nye kontoret på plass i Norge så satser vi på at alt dette vil bli bedre. til Databutikken! Håper flere gjør som jeg og tar sjangsen på å bestille derfra; i mitt tilfelle gikk det hele veldig bra! Mvh Dagger Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 det dårlige ryktet kommer vel pga. -utrolig lang retur -forsøk på å svindle kunder -sier de skal refundere pengene, bruker opptil flere måneder på det -vanskelig å komme i kontakt med -rent generelt vanskelig om alt dette blir ordnet opp i takket være de har åpnet et kontor i norge som skal ta seg av returbehandling ? hope so. men punkt nummer 2 tar han grundig feil på, faktisk på alle punkter. a) noen saker kan være skrevet uten grunnlag, men som oftest så er det saker hvor databutikken driter seg loddrett ut, f.eks når de påstår at man ikke har rett til retur hvis man har åpnet pakken og prøvd varen. erfaringer fra hw.no tyder på at flertallet av klagene på databutikken.com er seriøse klager. samtidig er det MYE enklere å skrive noe positivt om en webshop enn noe negativt. virker som om han legger mesteparten av skylden på kunder som for moro skyld skriver negativt om dem pga de synes det er lettere enn å skrive positivt, og at dette er grunnen til all negative omtale de har fått.. regner med at den lille saken med "feilprising" av minnet var kundene sin feil det også Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Tenker meg om "hundreogbjarne" ganger før jeg handler der igjen. Ett godt eksempel på deres "gode" support er min lille radiatorhistorie: Hadde fått waterchill, asetek oppfordra meg til å bøye radiator rørene litt for å få festa den, og garantien skulle ikke frafalle av den grunn. Bøyde rørene, det fungerte fint i 1-2 uker, og plutseli en dag begynte det å renne vann ut inne blandt finnene i radiatoren. Det rant ikke engang fra det røret som jeg hadde bøyd . Sendte returforespørsel til databutikken og la alle korta på bordet om at jeg hadde bøyd rørene etc, og da gav dem beskjed om at jeg kunne sende inn. Sendte pakken, og etter en måned fikk jeg beskjed om at det var en pakke på vei. Da jeg fikk pakken, åpna jeg den å oppdaga hva de hadde gjort. De hadde faktisk tatt den uåpna pakken min, slengt den i ei større eske sammen med 5 ekle drops, og sendt tilbake. Sendte en mail å klaga, og de sa at neh det var fordi nipplene var bøyd at de hadde sendt tilbake. Greit nok det at de har lov å sende i retur uten å reparere når kunden har modifisert objektet, men de er vel plikta til å ÅPNE pakken min? Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 her er mailen jeg fikk fra databutikken da jeg klaga på dem. Hej Anledningen till att ni fått tillbaka pakken utan åtgärd är som följer: 2003-06-25 09:17, Anteckning: Returförsändelse mottagen 2003-07-10 10:10, Anteckning: Retur under behandling 2003-07-10 10:12, Anteckning: Garanti förbrukad pga att kund böjt radiatorfästena, samt även pillat med fläkten. /DL 2003-07-10 10:12, Anteckning: Radiator och fläkt returneras till kund. /DL Skadorna var alltså uppkommna pga. era modifikationer av varan varför garanti ej gäller. Med vänlig hälsning Christoffer Retur & Support datorbutiken.com Samt även pillat med fäkten? Vifta var knekt da jeg fikk pakken fra dem, og dem påstår at jeg har pilla på "fläkten"! Lenke til kommentar
josteinsen Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 De har en veldig billig ekstern DVD brenner (LaCie) til ca 1700 kroner som jeg ihvertfall tar sjangsen på å bestille....denne brenneren koster godt over 2k andre steder og med FW pcmcia adapter kan jeg fort spare over 500kr. Håper og satser på at det går bra Lenke til kommentar
DaRe_deVIl Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Hos meg tok det oppimot 1 år for å få retur på noe jeg sendte inn, og ringte og sende email hele tida, og fikk bare dustesvar.. Aller først tok det 5-6 måneder hvor jeg får den samme varen defekt, Tviler på at servicen blir så mye bedre bare pga det dustette kontoret Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Hos meg tok det oppimot 1 år for å få retur på noe jeg sendte inn, Seriøst? Hva var det? Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Fikk mail av databutikken idag, etter at jeg sendte en ny klagemail til dem, og de foreslo at jeg sendte inn igjen, og lurte på om jeg hadde noe mail fra asetek hvor det med garantien sto. *skaffe mail fra asetek.* Lenke til kommentar
EG-s Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 De har en veldig billig ekstern DVD brenner (LaCie) til ca 1700 kroner som jeg ihvertfall tar sjangsen på å bestille....denne brenneren koster godt over 2k andre steder og med FW pcmcia adapter kan jeg fort spare over 500kr. Håper og satser på at det går bra har tenkt på denne brenneren selv. men etter elendig erfaring fra annen butikk, muligens en heller bestiller usb utgaven fra lacie fra mpx til 1737. uansett, har brukt 2.0 usb extern før, og funka bra. ser ikke at firewire ville vært mye bedre. Lenke til kommentar
mantra17 Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 Jeg bestilte grafikkort fra databutikken.com 29/10--03, det var defekt, sendte det raskt i retur, purra og purra, fikk bare dustesvar jeg også. NÅ ligger det nye på postkontoret, håper og ber at det er iorden, hvis ikke kaster jeg det bare i bosset. ORKER ikke å slite meg ut en gang til med å skrive stadige mailer til den sjappa. Lenke til kommentar
Azton Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 Har egentlig dårlige erfaringer med databutikken.com. Kjøpe en skjerm, bestemte meg for å reklamere. Det gikk flere måneder før jeg fikk pengene tilbake. Greie priser og leverings tider, men helt elendig returbehandling! Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 Vel de sier selv at alt skall bli bedre, vi får vel vente å se . Personelig har jeg ingen erfaring med dem. Lenke til kommentar
chil Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 alså databutikken.no er nesten ALLTID billigst på samtlige varer.. jeg bestiller derfra og angrer ikke.. det er destuten FÅ ganger det skjerm noe galt med hardware der det ikke er din egen feil uansett.. Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 De har en veldig billig ekstern DVD brenner (LaCie) til ca 1700 kroner som jeg ihvertfall tar sjangsen på å bestille....denne brenneren koster godt over 2k andre steder og med FW pcmcia adapter kan jeg fort spare over 500kr. Håper og satser på at det går bra har tenkt på denne brenneren selv. men etter elendig erfaring fra annen butikk, muligens en heller bestiller usb utgaven fra lacie fra mpx til 1737. uansett, har brukt 2.0 usb extern før, og funka bra. ser ikke at firewire ville vært mye bedre. Fikk den dvd brenneren for et par dager siden. Er godt fornøyd med den Den var dyrere før på mpx, men de satte ned prisen og da slo jeg til. Lenke til kommentar
EG-s Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 (endret) De har en veldig billig ekstern DVD brenner (LaCie) til ca 1700 kroner som jeg ihvertfall tar sjangsen på å bestille....denne brenneren koster godt over 2k andre steder og med FW pcmcia adapter kan jeg fort spare over 500kr. Håper og satser på at det går bra har tenkt på denne brenneren selv. men etter elendig erfaring fra annen butikk, muligens en heller bestiller usb utgaven fra lacie fra mpx til 1737. uansett, har brukt 2.0 usb extern før, og funka bra. ser ikke at firewire ville vært mye bedre. Fikk den dvd brenneren for et par dager siden. Er godt fornøyd med den Den var dyrere før på mpx, men de satte ned prisen og da slo jeg til. jepp, de skulle ha 2000 for den før. men slo til på tilbudet fra amraam 13.12, lite-on til 1599 men tror du ****** jeg har fått den.. litt små irritert når det tar dem 2 uker å svare på en mail. og når de lover den om 3 dager de 6 januar. så sendte dem en mail på torsdag at jeg avbestiller den. skal bestille fra mpx no, siden det var lacie brenneren jeg egentlig ville ha. passer mye bedre til sølvfarga laptopen og den ext hd. men uansett en har vel spart litt ved å vente, og har lært at ihvertfall amraam.no er ei møkkasjappe. hvis brenneren fra dem noensinne kommer skal ihvertfall ikke jeg løfte en finger. Endret 17. januar 2004 av EG-s Lenke til kommentar
Mnett Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Kan bekrefte at databutikken er gode. Bestilte et produkt som skulle komme inn på lager to dager senere, den kom når den skulle og ble sendt ut samme dag som den ankom databutikkens lager. Synd at databutikken ikke tilbyr hjem-på-døren. Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 Vel de sier selv at alt skall bli bedre, vi får vel vente å se . Personelig har jeg ingen erfaring med dem. Jeg skal fortelle hvordan det har blitt når jeg får radiatoren tilbake. (vis jeg får den tilbake ) Fikk mailen fra asetek idag som jeg har venta så lenge på, hvor det sto at selv om jeg hadde modifisert radiatoren, ville garantien holde. Lenke til kommentar
Abbern Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 Databutikken har mange kunder. Jo flere kunder, jo flere missfornøyde kunder (også flere fornøyde). Forskjellen er at ingen av de fornøyde kundene gidder å skrive i et forum at nå har de handlet en cd-brenner som fungerte som den skulle, og at de var veldig fornøyd med å ha fått den innen de 10 dagene den skulle. Lenke til kommentar
dominus Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 (endret) sitter nå med et msikort som er kjøpt i november '02 hvor de plent nekter å gi retur. påstår ettersom kortet er over et år gjelder ikke garantien. pisspreik. i norge er det 2 år. aldri mer databutikken om de ikke forholder seg til norsk lovgiving! that's it.. Endret 20. januar 2004 av dominus Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Er spent på resultatet med den radiatoren Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå