Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×
Presidentvalget i USA 2024 ×

Isolasjon av kjeller.

Anbefalte innlegg

Har fått meg hjemmekontor i en kald leilighet i en kjeller.

Hvordan enklest og billigst isolere så det blir litt bedre komfort? 

Har satt isolasjonsfolie kjøpt på Clas Ohlsson over vinduene som jeg føler hjalp litt, men har et par dører som er kalde og et veldig kaldt gulv uten isolasjon under. 

har sett litt på produktene til http://www.astroreflective.no/ og atticfoil. produkter som disse fungerer dette? Ser de lover mye, men

klarer ikke å se om disse er noe effektive som isolasjon.  Har ikke lyst til å pigge opp gulv og lekte ut vegger da det er for dyrt ifht verdien på huset og det er masse rør under..

Tenkte å legge folien på gulvet og kanskje et teppe over.  Er begrenset av at døra er nesten i flukt med gulvet så folie hadde vært ideelt hvis det fungerer. 

Det er 17 grader ved gulvet og 23 oppunder taket.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Legg depron under før du evt legger på varmekilde på gulvet. 
Effekten er avhengig av hvor godt gulvet er isolert. 

Skulle du isolert veggene måtte du gjort noe utvendig også hvis ikke blir effekten svært liten.

Depron, varmefolie og gjerne en varmepumpe? Folie gir som regel ikke mer enn litt komfort i gulvet.

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (2 timer siden):

Legg gulv? En får billige gulv på feks Rusta. Det la jeg i boden.

Billiglaminat er kalde saker å gå på. Har to rom med slikt i vanlig etasje. Stor forskjell i kaldhet. Planlegger å få det ut.. Er fra forrige huseier. Har annen laminat som ikke kostet så mye mer i annet rom det er varmere. 

Billig parkett er nok optimalt. Men med gulvvarme under spiller det kanskje ikke så mye rolle. 

En slik er kjekt å ha på lur i disse tider om man ikke har romslig økonomi...

https://www.netonnet.no/art/hjem-fritid/helse-og-personlig-pleie/varmeteppe/andersson-ftw-2-0-foot-warmer/241854.11357/?gclid=EAIaIQobChMI3MPl_4ih_AIVhfuyCh0XPw85EAQYCyABEgJgNvD_BwE

Endret av plankeby
Lenke til kommentar
plankeby skrev (14 minutter siden):

Billiglaminat er kalde saker å gå på. Har to rom med slikt i vanlig etasje. Stor forskjell i kaldhet. Planlegger å få det ut.. 

En slik er kjekt å ha på lur i disse tider om man ikke har romslig økonomi...

https://www.netonnet.no/art/hjem-fritid/helse-og-personlig-pleie/varmeteppe/andersson-ftw-2-0-foot-warmer/241854.11357/?gclid=EAIaIQobChMI3MPl_4ih_AIVhfuyCh0XPw85EAQYCyABEgJgNvD_BwE

Ja det er absolutt ikke det beste, men med godt underlag fungerer det greit. Kan jo legge  varmefolie under også.

Fungerte greit for meg i pandemien og mitt bod-kontor. Men litt kaldt var det. Bedre enn mur golvet som var, iallefall:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...