sesar Skrevet 29. desember 2022 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2022 Har fått meg hjemmekontor i en kald leilighet i en kjeller. Hvordan enklest og billigst isolere så det blir litt bedre komfort? Har satt isolasjonsfolie kjøpt på Clas Ohlsson over vinduene som jeg føler hjalp litt, men har et par dører som er kalde og et veldig kaldt gulv uten isolasjon under. har sett litt på produktene til http://www.astroreflective.no/ og atticfoil. produkter som disse fungerer dette? Ser de lover mye, men klarer ikke å se om disse er noe effektive som isolasjon. Har ikke lyst til å pigge opp gulv og lekte ut vegger da det er for dyrt ifht verdien på huset og det er masse rør under.. Tenkte å legge folien på gulvet og kanskje et teppe over. Er begrenset av at døra er nesten i flukt med gulvet så folie hadde vært ideelt hvis det fungerer. Det er 17 grader ved gulvet og 23 oppunder taket. Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 29. desember 2022 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2022 Legg depron under før du evt legger på varmekilde på gulvet. Effekten er avhengig av hvor godt gulvet er isolert. Skulle du isolert veggene måtte du gjort noe utvendig også hvis ikke blir effekten svært liten. Depron, varmefolie og gjerne en varmepumpe? Folie gir som regel ikke mer enn litt komfort i gulvet. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 29. desember 2022 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2022 Ikke mulighet for å bygge vegger med isolasjon? I pandemien innredet jeg en bod, gikk helt fint selv for en uten særlig erfaring med slikt. Må ta litt hensyn til betongvegger men ellers rett frem. Lenke til kommentar
sesar Skrevet 30. desember 2022 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. desember 2022 Mye ville løst seg hvis jeg hadde fått gjort noe med gulv og et par dører. Veggene tror jeg er greie, det er uisolert gulv og dør som er værst Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 30. desember 2022 Rapporter Del Skrevet 30. desember 2022 sesar skrev (40 minutter siden): Mye ville løst seg hvis jeg hadde fått gjort noe med gulv og et par dører. Veggene tror jeg er greie, det er uisolert gulv og dør som er værst Legg gulv? En får billige gulv på feks Rusta. Det la jeg i boden. Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 30. desember 2022 Rapporter Del Skrevet 30. desember 2022 (endret) Salvesen. skrev (2 timer siden): Legg gulv? En får billige gulv på feks Rusta. Det la jeg i boden. Billiglaminat er kalde saker å gå på. Har to rom med slikt i vanlig etasje. Stor forskjell i kaldhet. Planlegger å få det ut.. Er fra forrige huseier. Har annen laminat som ikke kostet så mye mer i annet rom det er varmere. Billig parkett er nok optimalt. Men med gulvvarme under spiller det kanskje ikke så mye rolle. En slik er kjekt å ha på lur i disse tider om man ikke har romslig økonomi... https://www.netonnet.no/art/hjem-fritid/helse-og-personlig-pleie/varmeteppe/andersson-ftw-2-0-foot-warmer/241854.11357/?gclid=EAIaIQobChMI3MPl_4ih_AIVhfuyCh0XPw85EAQYCyABEgJgNvD_BwE Endret 30. desember 2022 av plankeby Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 30. desember 2022 Rapporter Del Skrevet 30. desember 2022 plankeby skrev (14 minutter siden): Billiglaminat er kalde saker å gå på. Har to rom med slikt i vanlig etasje. Stor forskjell i kaldhet. Planlegger å få det ut.. En slik er kjekt å ha på lur i disse tider om man ikke har romslig økonomi... https://www.netonnet.no/art/hjem-fritid/helse-og-personlig-pleie/varmeteppe/andersson-ftw-2-0-foot-warmer/241854.11357/?gclid=EAIaIQobChMI3MPl_4ih_AIVhfuyCh0XPw85EAQYCyABEgJgNvD_BwE Ja det er absolutt ikke det beste, men med godt underlag fungerer det greit. Kan jo legge varmefolie under også. Fungerte greit for meg i pandemien og mitt bod-kontor. Men litt kaldt var det. Bedre enn mur golvet som var, iallefall:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå