Gå til innhold

Ipod og jogging


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er såppass med cache at om du skulle oppleve skipping står du bare stille it 1-2 sekunder så skal du ha en ny halvtime med uavbrutt musikk ;)

 

Når det gjelder batteriet tror jeg ikke det er noe problem. For det første har langt fra alle opplevd problemet og for det andre har du nok reklamasjonsrett på det. Mobilbatterier har man ikke 5 år på, men i og med at du ikke kan bytte selv (teknisk sett, ja, men det er ikke like lett som f.eks på mobil hvor det er en egen enhet) vil batteriet få like lang reklamasjonsrett som resten av spilleren. Tror de fleste vil være enige at en iPod forventes å vare i 5 år, så reklamasjonsrett på 5 år vil jeg anta man har.

 

[Edit: Men ingen har hatt den nye i 5 år enda, så det er vel ikke avklart ennå]

Endret av tyldum
Lenke til kommentar

Creative Jukebox og Ipod er begge harddisk-baserte og egner seg ikke spesielt til jogging. Det er fordi harddisker er ømfintelige og tåler ikke harde støt.

Nå sier jeg ikke at den vil bli ødelagt om du trener, det skal litt til for at det skjer.

 

Begge har riktignok internminne som gjør at musikken ikke vil skippe dersom harddisken ikke kan leses fra (lignende det som fins på bærbare CD spillere).

Lenke til kommentar

Min AsonoHD500 med 10mb(?) internminne går det fint og jogge med.. Jeg har dog tatt pause og roet ned når spillern spiller igang disken.. Den bruker 6sek på og fylle det minnet.. Den klarer 23MBs i overførings hastighet ,men den bruker litt tid på og spinne opp osv.. Så det er ikke noe problem.. Har prøvd og riste den utenom det og det går fint det. *se på sin AsonoHD500* Jeg liker den iallefall..

 

Og ja.. Jeg har holdt i en Ipod.. Mange maser om magien ved ipod og jeg skjønner ikke helt hva de mener med det.

Lenke til kommentar
Creative Jukebox og Ipod er begge harddisk-baserte og egner seg ikke spesielt til jogging. Det er fordi harddisker er ømfintelige og tåler ikke harde støt.

Noen harddsiker beregnet på bærbare enheter har sensorer som merker når man oppnår 0G (= faller) og parkerer hodet.

Om Toshiba-disken som er i iPod har dette vet jeg ikke, men at harddiskener mer robust enn den du har i din stasjonære er det ingen tvil om:

 

iPod

Vibration and Shock:

Operating Vibration 1.0G (5-50 Hz)

Operating Shock 200G/2.0ms

Non-Operating Shock 1,000G/1.0ms

 

En standard Seagate disk

Environmental

Operating Shock (Gs) @ 2 msec 63

Non Operating Shock (Gs) @ 2 msec 350

Lenke til kommentar
Før du evt. går til innkjøp av en iPod bør du dog kanskje være klar over at batteriet på den kun varer rundt 2 år og at det koster 2000 kr og skifte dette:

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=180150&hl=

Hvor mange ganger må man si det :roll: , Apple har sagt opp avtalen med den danske batteriprodusenten, batterien i den nye versjonen, G3, er heller ikke like sterke som de i den gamle versjonen. Apple har også senket prisen/gjort det gratis å få skiftet batteri på den gamle versjonen, uansett har ikke den nye versjonen vært ute lenge nok til å si klart om det er feil på den. Så bruk nå google eller noe for å sjekke opp fakta :p .

Lenke til kommentar
har hatt ipoden min i 1 år og noen mnd, å fortsatt ikke fått noen problemer.

jogging går bra, ettersom den kopierer 20min med musikk i minnet..

(husker også at itavisen testa det når ipoden kom)

Stemme nok bedre dette du sier. Har hørt at det kun var de tidligere iPodene (1G,2G) som har gått i dass..

Lenke til kommentar

Skjönner ikke hvorfor alle maser så om dette batteriet. Var det ikke sånn at det var 0.3% av alle iPod eiere som hadde dette problemet? (correct me if i'm wrong)

Til en sammenligning så kan man jo ta Bärbare Dell maskiner som 70% av de i klasse min kjöpte fordi vi fikk et bra tilbud, og 70% av de har måttet bytte deler i den för et år var gått. CD-rom stasjoner, skjermer, sprekt deksel, ram, tastatur...

Endret av MCDr
Lenke til kommentar
Skjönner ikke hvorfor alle maser så om dette batteriet. Var det ikke sånn at det var 0.3% av alle iPod eiere som hadde dette problemet?

Hva mener du med "problem"? Faktum er vel heller at samtlige batterier som lages vil bli dårligere med tiden og trenger således å byttes ut for at enheten skal fungere videre. Hvor lang tid det tar før batteriet slutter å fungere avhenger av modell til modell. Jeg var heldig ettersom batteriet på iPod'en min sluttet å fungere før det hadde gått to år og får det dermed skiftet ut på kjøpsloven som sier at slike dingser skal holde miniumum to år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...