Gå til innhold

oppkjøring, billingstad

avc

Anbefalte innlegg

Dere som kjørte opp ved Billingstad trafikkstasjon. Hvor kjørte dere? Hvis dere strøk… hvorfor? Og om dere besto, hva nevnte sensor?

Har oppkjøring om ca. 1 måned og er veldig stressa, så hadde hjulpet med litt tips:) Kjører manuell

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde min oppkjøring på Risløkka, så kanskje ikke så relevant men jeg kjenner billingstad godt og vet at de sensorene er veldig pirkete på at du må ligge i ytterste fil når du kommer ut på e18. Noen elever legger seg på midten og det gir trekk.

Mitt beste råd er å få med deg mamma eller pappa ut på en øvelseskjøring i området slik at du blir godt kjent.

Husk også å slappe av under oppkjøringen. Det er bare en liten kjøretur og sensor er ikke der for å "ta deg".

Lykke til.

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Deechon skrev (3 timer siden):

Jeg hadde min oppkjøring på Risløkka, så kanskje ikke så relevant men jeg kjenner billingstad godt og vet at de sensorene er veldig pirkete på at du må ligge i ytterste fil når du kommer ut på e18. Noen elever legger seg på midten og det gir trekk.

Mitt beste råd er å få med deg mamma eller pappa ut på en øvelseskjøring i området slik at du blir godt kjent.

Husk også å slappe av under oppkjøringen. Det er bare en liten kjøretur og sensor er ikke der for å "ta deg".

Lykke til.

takk! hvor på E18 er det snakk om?:) 

Lenke til kommentar
avc skrev (23 minutter siden):

takk! hvor på E18 er det snakk om?:) 

Du skal ligge i det ytterste feltet under vanlig kjøring der det både er to og tre kjørefelt. Eneste to unntaktene er hvis det enten kollektivfelt eller lastebilfelt(krabbefelt) da ligger du i det midterste.

Venstrefelt er selvsagt forbeholdt forbikjøring eller køkjøring, men det vet du jo fra før.

Lenke til kommentar
Deechon skrev (1 time siden):

Du skal ligge i det ytterste feltet under vanlig kjøring der det både er to og tre kjørefelt. Eneste to unntaktene er hvis det enten kollektivfelt eller lastebilfelt(krabbefelt) da ligger du i det midterste.

Venstrefelt er selvsagt forbeholdt forbikjøring eller køkjøring, men det vet du jo fra før.

takk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...