Gjest 893ef...ccd Skrevet 27. desember 2022 Del Skrevet 27. desember 2022 Når man har stått ute i snøen i en rope-konkurranse med svigerfar som mener han vet best hvordan familien din skal drives så er det utrolig godt å få være tilbake til kjerne-familien (med sine utallige utfordringer). Det er en grunn til at mennesker jeg aldri har «valgt» eller forelsket meg i, ikke er noen jeg velger å leve med sånn til daglig. Anonymous poster hash: 893ef...ccd Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ZwZXKsIXQp Skrevet 27. desember 2022 Del Skrevet 27. desember 2022 Gjest 893ef...ccd skrev (37 minutter siden): Når man har stått ute i snøen i en rope-konkurranse med svigerfar som mener han vet best hvordan familien din skal drives så er det utrolig godt å få være tilbake til kjerne-familien (med sine utallige utfordringer). Det er en grunn til at mennesker jeg aldri har «valgt» eller forelsket meg i, ikke er noen jeg velger å leve med sånn til daglig. Anonymous poster hash: 893ef...ccd Julekos med storfamilien er for mange en utopi og ønsketenking. «Alle» forteller deg hvor fantastisk hyggelig det er å feire jul sammen med storfamilien. Realitetene er dessverre altfor ofte preget av noe annet i «voksenverden» Lenke til kommentar
Gaea Skrevet 27. desember 2022 Del Skrevet 27. desember 2022 Hvorfor feire jul med noen man ikke trives med? 3 3 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ZwZXKsIXQp Skrevet 27. desember 2022 Del Skrevet 27. desember 2022 Inspector skrev (5 timer siden): Julekos med storfamilien er for mange en utopi og ønsketenking. «Alle» forteller deg hvor fantastisk hyggelig det er å feire jul sammen med storfamilien. Realitetene er dessverre altfor ofte preget av noe annet i «voksenverden» Skyhøyt forventningspress, krampeaktig julehygge og sterke følelser som resten av året er undertrykket, er sjelden en god kombinasjon med mye mat og drikke. Vi vet vel alle om noen som sitter alene i stedet for å lide seg gjennom et juleselskap med sjalusi, misunnelse og pinlige episoder. Lenke til kommentar
Gjest Baardsen Skrevet 27. desember 2022 Del Skrevet 27. desember 2022 Hva om svigerfar har rett? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ZwZXKsIXQp Skrevet 27. desember 2022 Del Skrevet 27. desember 2022 Gjest Baardsen skrev (1 time siden): Hva om svigerfar har rett? Som regel har begge parter litt rett, men historiebøkene og erfaringene forteller gjerne noe annet. Jeg liker best julefeiring med noen mindreårige tilstede. Barn som enda ikke har opparbeidet dårlige erfaringer og hvor verden fortsatt er enkel og uoppdaget. Hvor gleden er ekte og synspunktene er oppriktige….. Lenke til kommentar
Gjest 893ef...ccd Skrevet 27. desember 2022 Del Skrevet 27. desember 2022 Gjest Baardsen skrev (10 timer siden): Hva om svigerfar har rett? Det kan selvsagt tenkes. Men når han har fått lagt fram sitt synspunkt og jeg er uenig så er det nå en gang ikke hans ansvar å drive min familie. Han hadde sin tid for noen ti-år siden. Anonymous poster hash: 893ef...ccd Lenke til kommentar
Gjest 893ef...ccd Skrevet 27. desember 2022 Del Skrevet 27. desember 2022 Gaea skrev (12 timer siden): Hvorfor feire jul med noen man ikke trives med? Først og fremst fordi barna er glad i besteforeldrene, og jeg unner dem det. Anonymous poster hash: 893ef...ccd Lenke til kommentar
Gjest ea41e...100 Skrevet 2. januar 2023 Del Skrevet 2. januar 2023 Julekos er en forbanna utopisk ønskedrøm. Dette er i alle fall min erfaring. Hver eneste jul blir utelukkende stress og mas, pluss sure mennesker. En jeg kjenner pleier ikke en gang å fikse noe som helst i løpet av hele høytiden. Aldri sette frem en eneste nisse, kjøpe inn julemat, eller noe som helst. Dersom noen ber denne personen om å for eksempel hente ett eller annet fra kjelleren som skal brukes til julemiddagen (samtidig som man selv er opptatt med noe annet) så blir man fullstendig ignorert, og så ender det selvfølgelig med at man blir nødt til å fikse alt sammen på egen hånd. Eventuelt be noen andre om å hente ting, eller hjelpe til med noe annet. I romjulen var jeg opptatt med å hjelpe en nabo, og var borte i ett par timer (fra kanskje klokken ett om ettermiddagen, og til nærmere klokken fire) men når jeg endelig kom hjem, så var det selvfølgelig INGEN andre som en gang hadde tenkt tanken på å i det hele tatt begynne med felles middag for alle sammen. En person hadde bare stekt seg en liten boks med tunfisk, pluss lagd et speilegg, og ett par andre ting. Drit i alle andre (inkludert flere barn / ungdommer) som selvfølgelig begynte å bli sultne på det tidspunktet. Så lenge hun selv hadde fått i seg litt å spise, så driter man vel i alle andre. Når jeg da begynte med å koke poteter, og annen matlaging, så kom hun faktisk innom kjøkkenet for å lure på hva i all verden jeg holdt på med. Noe som egentlig burde ha vært ganske åpenbart, men når jeg sa at jeg lagde middag så spurte hun faktisk hvorfor det? Når jeg sa at alle sammen må selvfølgelig ha middag! så bare himler hun med øynene, og gikk sin vei (tilbake til TV-skjermen for å glo på en eller annen film. Men enkelte mennesker har hodet så godt stappet oppi deres eget ræv-hull, at de er fullstendig ute av stand til å tenke på noe noen andre. Anonymous poster hash: ea41e...100 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå