Malmern Skrevet 27. desember 2022 Del Skrevet 27. desember 2022 Ser meg nødt til å leie en bil i forbindelse med flytting, men må ha en som har 3+ meter lasterom da jeg har en sofa og ett skrivebord som begge er 3 meter lange, anbefalinger til type leiebil. Må kunne kjøres med klasse B og ha automat, ikke aktuelt å kjøre med henger. Lenke til kommentar
Musefella Skrevet 27. desember 2022 Del Skrevet 27. desember 2022 Tenker du på spesifikk modell? Mercedes sprinter er det god plass i, alternativt om du ønsker en litt mindre bil så er transport i lang utgave et alternativ. Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 27. desember 2022 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2022 Musefella skrev (16 minutter siden): Tenker du på spesifikk modell? Mercedes sprinter er det god plass i, alternativt om du ønsker en litt mindre bil så er transport i lang utgave et alternativ. Hva enn som er billigst å leie, skal ikke kjøre veldig langt, ca. 1 time kjøretid hver vei. Lenke til kommentar
arne22 Skrevet 27. desember 2022 Del Skrevet 27. desember 2022 (endret) Har sett at IKEA nar noe timebasert leiebil, men har aldri prøvd. https://www.ikea.com/no/no/customer-service/services/delivery/leiebil-og-tilhenger-pub0cd01b10 Hertz har også utleie av varebil. Har aldri prøvd varebil, men vanlig personbil har jeg jo prøvd, og det har fungert meget bra. https://www.hertz.no/p/varebil Her er også en god oversikt fra Avis mht biltyper, lasterom, osv: https://www.avis.no/produkter-og-tjenester/bilflate/lokale-leiebiler/varebiler-lastebiler# Endret 27. desember 2022 av arne22 Lenke til kommentar
BaronSlask Skrevet 27. desember 2022 Del Skrevet 27. desember 2022 Hertz/IKEA (IKEA bruker Hertz) har som regel lang Toyota Proace med 2,7 m langt varerom. Mulig de har andre typer også, men det har jeg ikke sett og prøvd. Jeg brukte en Mercedes Sprinter skapvogn med løftelem fra Bislett bilutleie da jeg flyttet. Anbefales. Lenke til kommentar
arne22 Skrevet 27. desember 2022 Del Skrevet 27. desember 2022 Ja, her var det ganske mange gode tilbud: https://www.bislet.no/Bilkategorier/Varebil Lenke til kommentar
kremt Skrevet 27. desember 2022 Del Skrevet 27. desember 2022 Sjekk Getaround om det er noe i ditt område. Jeg sjekket rundt her og fant flere, bla en Iveco på 12 m3/ 3.5 meter lasterom. Ca 1600 kroner for 2 døgn. Så er det alltids litt tillegg som bompenger og drivstoff. Merk at slike biler er høye, 2.5 meter og kommer ikke inn i P-kjellere. Et alternativ kan være f.eks Transporter med middels stor henger bak. Lenke til kommentar
kote Skrevet 27. desember 2022 Del Skrevet 27. desember 2022 Kan du ikke demontere sofaen og få kortere deler? Skrivebordsplaten kan fraktes på taket. Sofaen går vel også som taklast hvis den ikke er for tung eller for lang/bred. Lenke til kommentar
LabWeiler Skrevet 27. desember 2022 Del Skrevet 27. desember 2022 Ville sjekket prisen hos små frakt/flytte-firmaer i ditt område. Hadde en del store gjenstander som ikke kom inn i hengeren da jeg flyttet sist, og det var vesentlig mer behagelig å få hentet og fraktet enn å holde på med leiebil og styre rundt. Ble billigere enn leiebil hos Avis. 1 Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 27. desember 2022 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2022 LabWeiler skrev (3 timer siden): Ville sjekket prisen hos små frakt/flytte-firmaer i ditt område. Hadde en del store gjenstander som ikke kom inn i hengeren da jeg flyttet sist, og det var vesentlig mer behagelig å få hentet og fraktet enn å holde på med leiebil og styre rundt. Ble billigere enn leiebil hos Avis. Fikk ett tilbud tidligere i dag, 1400,- pr. time, minimum 3 timer. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 27. desember 2022 Del Skrevet 27. desember 2022 Hvis det inkluderer 2 mann er det kanskje ikke så ille. Spørs hvor langt du skal dog. Jeg ville flyttet alt du klarer med vanlig bil selv først. Deretter ta de store tingene til slutt du ikke får plass til. Videre ville jeg vurdert gjenstanders verdi og hva de vil koste å flytte. Kanskje er det lønnsomt å selge noen ting og kjøpe nytt. Hvis man ikke har sentimental verdi på tingene da. Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 27. desember 2022 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2022 kremt skrev (3 minutter siden): Hvis det inkluderer 2 mann er det kanskje ikke så ille. Spørs hvor langt du skal dog. Jeg ville flyttet alt du klarer med vanlig bil selv først. Deretter ta de store tingene til slutt du ikke får plass til. Videre ville jeg vurdert gjenstanders verdi og hva de vil koste å flytte. Kanskje er det lønnsomt å selge noen ting og kjøpe nytt. Hvis man ikke har sentimental verdi på tingene da. Tipper at jeg får unnagjort jobben på 3-4 timer når det er 2 mann som flytter så vurderer det, ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå