larselia Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 hjelp!! Jeg kjører en; EPOX EP-8KRA2+, AMD XP2500+, Crucial PC2100 512MB, Maxtor S-ATA 160 Gb (DiamondMax Plus 9) Da jeg skulle starte opp pc dagen etter endte den opp i "Blue Screen" med feilmeldingen STOP 0x000000ED ...... Unmountable_boot_volume. Jeg har ikke installert noe ny software eller hardware bortsett fra et nytt tastatur/mus her om dagen. Pc'en starter normalt opp med winXP pro logo (svart bakgrunn) men holder her på lengere enn normalt før den går i Blue screen. Boot'er jeg opp med WinXP cd'en og lar den gå helt til menyen og trykker install windows eller start recovery får jeg opp at den ikke kan detectere noen harddisk. Siden jeg har en S-ata disk gjør jeg samme prosedyren igjen men da trykker F6 i starten på installajsonen for å loade inn driverne til disken. Alt virker normal og riktige opsjoner kommer opp og intsallajons programmet forstetter normalt til menyen der jeg kan velge å installere windows eller reparere. trykker jeg nå ett av disse alternativene går den til neste vindu der det står Examing 156328MB disk 0 at id 0 on bus 0 on viasraid... der stopper alt og den går ikke videre..! Har ikke mulighet å kjøre opp pc'en i safe mode da det sammer skjer da. starter jeg med command promt stopper den også ved ei fil: mup.sys står der lenge og går rett i blue screen igjen.. Har noen noe anelse om hva som kan være galt og eller hva jeg kan gjøre/prøve?? hjelp!! dette er veldig frustrerende da jeg har som de fleste andre har masse veldig viktig data på disken og bruker pc'en mye hver dag.. larselia Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Prøvd dette?: http://support.microsoft.com/?kbid=297185 Lenke til kommentar
Lamelot Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Fikk samme melding og bluescreen for et par dager siden. Bootet opp på xp-cd, startet recovery console, og kjørte chkdsk fra commandpromt'en. Dette fikset mitt problem. Må bruke en parameter, men den får du frem med chkdsk /?. Jeg har helt vanlig ide-hd, men håper dette kan hjelpe deg likevel. /lamelot Lenke til kommentar
larselia Skrevet 13. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2004 Hei, har prøvd dette uten å komme noe lengere, ikke noe forandring skjer.. er jo litt spesielt siden jeg kjører en S-ata disk..? larselia Lenke til kommentar
larselia Skrevet 13. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2004 kommer ikke så langt at jeg får startet recovery console.. kommer dit jeg kan velge om jeg skal installere windows eller starte recovery console men der stopper det og.. han bare står å examinerer..?? larselia Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Høres ikke bra ut det der. Personlig så tror jeg at jeg hadde lånt/kjøpt meg en hd. Installert windows på den og prøvd å kjørt noe recovery på den "skadede" disken. Lenke til kommentar
Energi Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 (endret) Har og vært borti den meldingen der, liker den ikke! Vet ikke hva som skjedde med den, maskinen stod på som alltid og når jeg kom hjem fra jobb ventet den blåskjermen. Jeg måtte ta harddisken over i en annen maskin for å få overført saker jeg ville ta vare på. Deretter formaterte jeg den og kjørte chkdsk/scandsk m.m. mens den stod i den andre maskinen. Ble aldri helt patent igjen, ligger nå og slenger et sted hjemme. Prøvde og den prosedyrene som står beskrevet hos Microsoft uten at det hjalp. Endret 13. januar 2004 av Energi Lenke til kommentar
larselia Skrevet 13. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2004 Hei er det noen som har noen andre ideer om hva jeg kan prøve eller gjøre? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå