Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

DLink DI-624 problem

Anbefalte innlegg

Hellois...
Litt oppgitt over den routeren min nå.

Litt bakgrunnshistorie:

Jeg oppgraderer firmware fra support.dlink.com, etter at jeg kjøpte den. Den gang fra 1.23 til 1.25. 1.25 var noe av det mest ustabile *sensurerestyggeord* jeg har noen gang brukt. Så jeg endret firmware til 1.23 igjen. Dette fungerte greit, men hadde et problem som ble løst ved nyeste firmware versjon (1.29). Så jeg oppgraderte til 1.29.

Den firmwaren virker VELDIG stabil, men det er imidlertidig et problem:
Plutselig stenger den WAN-porten (virker det som). Jeg får kontakt med routeren og andre maskiner på nettverket. Men får overhodet ikke kontakt med WAN.

Får forøverig ikke installert noe eldre versjoner av firmware etter at 1.29 ble installert på routeren.

Er det jeg som er brukerfeilen eller routeren? ;)

Forslag til en måte å få gjort noe med dette så det fungerer igjen mottas med takk.
(Vurderer å hive ut dlink og erstatte den med kabler igjen...)

-nxm-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne er den siste jeg har funnet.

Firmware 1.28 - For Hardware Version B only - Added 15x mode (108Mbps)12/15/2003

Funker bra hos med med unntak av en lite problem. (Rev B)

Wireless kobler ut etter ca 3 min, noe jeg ikke finner ut av. Er heller ingen nett expert da :p

Kjører: open system WEP On Wireless Radio On. Topp signal men kobler som sagt ut etter 3-4 min. Ellers en topp boks 624`n.

Lenke til kommentar

Har vært borti lignene med en DI 614+ ruter, den vil ikke bruke WAN porten. Endret litt i IP-oppsettert i windows og ruteren lukket WAN porten. Fikk enten bare kontakt med WAN og ikke ruteren, eller bare ruteren og ikke WAN. Har du satt inn DNS adressene i ruteren?? Sjekk også "Lease time" hvis du bruker DCHP til gi adresser til LAN.

Lenke til kommentar

Alt fungerer, bare ikke WAN. DNS er ikke noe problem, det kjører og er helt i orden.

Virker rett og slett som at WAN-porten plutselig kobler seg ut.

Amerikansk firmware er det nok neppe. Siden jeg fant det på en britisk server... ftp.dlink.co.uk... Amerika har vel en egen dlink ftp med firmware.

Endret av nxm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...