chrisf Skrevet 22. desember 2022 Del Skrevet 22. desember 2022 Jeg har nylig bygget en ny pc med z690 ASUS strix gaming-f hovedkort, 13900k og Trident Z 6400 minne. Når jeg prøver å skru på XMP så booter ikke PC-en. Er der noen som vet hva jeg bør prøve for å kjøre minne rasker enn på 4800mhz? Har veldig lite peiling på minne overclocking utover det å slå på XMP. takk for hjelp! Lenke til kommentar
Naits_89 Skrevet 22. desember 2022 Del Skrevet 22. desember 2022 Hvis du ikke har oppdatert Bios ville jeg startet med det Eventuelt teste dette som blir beskrevet i videoen kanskje verdt et forsøk Lenke til kommentar
chrisf Skrevet 22. desember 2022 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2022 12 minutes ago, Naits_89 said: Hvis du ikke har oppdatert Bios ville jeg startet med det Eventuelt teste dette som blir beskrevet i videoen kanskje verdt et forsøk Fant også denne videoen i morges og tenkte at jeg skulle teste dette. Jeg har også oppdatert til nyeste bios. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 22. desember 2022 Del Skrevet 22. desember 2022 (endret) Skru av fastboot i bios Nyeste betabioser til z690: https://www.dropbox.com/sh/c5t05u5rlufd3rk/AABXWPeYzQiwZ8H75TfwZEzaa?dl=0 Endret 22. desember 2022 av Nizzen 1 Lenke til kommentar
chrisf Skrevet 22. desember 2022 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2022 4 minutes ago, Nizzen said: Skru av fastboot i bios Ok takk! Er ikke kjent med denne funksjonen, men jeg tenker at dette vel har noe å gjøre med hvordan og hvor raskt PC-en skrur seg på og går til Windows. Hvordan påvirker denne funksjonen XMP? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 22. desember 2022 Del Skrevet 22. desember 2022 Just now, chrisf said: Ok takk! Er ikke kjent med denne funksjonen, men jeg tenker at dette vel har noe å gjøre med hvordan og hvor raskt PC-en skrur seg på og går til Windows. Hvordan påvirker denne funksjonen XMP? Ved å disable fastboot, så vil rammen trene. Altså den vil finne/trene optimale spenninger for din cpu og ram. Legg inn nyeste bios som jeg linka til. Tror den er nyere enn den som er på Asus siden? 1 Lenke til kommentar
chrisf Skrevet 22. desember 2022 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2022 Takk for tipset! Lenken tar meg til bios 2103, men den er eldre enn den jeg nylig lastet ned som er 2204. Jeg skal skru av fast boot senere i kveld, og håper virkelig at det løser problemet! Lenke til kommentar
chrisf Skrevet 22. desember 2022 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2022 Skrudde av fast boot, men det eneste som skjer er at det oransje lyset på hovedkortet lyser. Hva annet bør jeg prøve? Lenke til kommentar
chrisf Skrevet 22. desember 2022 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2022 Hva bør man gjøre hvis XMP bare forsetter å låse pc-en? Er det sånn at jeg må prøve manuell overclocking? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå