Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

BSOD 99% etter vekking fra Sleep

Anbefalte innlegg

Hei! Har hatt periodiske problemer med datamskinen i noen år nå, men siste månedene har det blitt mer sytematisk. Etter jeg vekker pcen fra sleep, tar det ca 10-20 sekunder før jeg får blåskjerm med feilmelding: whea_uncorrectable_error

Når pcen starter på nytt etter crash har jeg stort sett ikke problemer, men det hender en gang i blandt at den crasher sporadisk. Alltid samme feilmelding.

Har forstått at feilmeldingen betyr at problemet mest sannsynlig er hw-relatert, og jeg har prøvd litt diverse.

• Har 4 ram-brikker, og har forsøkt med 2 om gangen. Samme feil oppstår.
  • Har kjørt memtest over natten, ingen ting oppdaget
  • Har prøvd forskjellige harddisk-tester, ingen ting oppdaget
  • Har prøvd å finne dump-files, men får bare opp feilmelding i Event Viewer: Dump file creation failed due to error during dump creation. Har også prøvd å endre størrelsen på dump-filer, ingen hell der heller
  • Har også formatert maskinen, hjalp ikke

Specs på maskinen er:

Intel 6800k, Asus X99 SLI, Vengance LPX 32GB 3200mhz, EVGA GTX1080, Samsung 970 EVO m.2 (+div SSD), EVGA Supernova 750w G2

Ganske rådvill her nå, og setter pris på all hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde lignende problemer med mitt Strix X99 og 6800K, mener å huske at det ble litt bedre etter at jeg fjernet Asus AI Suite men det endte opp med enten død CPU eller hovedkort etter en stund. Fikk bare opp kode 00 på hovedkortet og det var visst noe som kunne skje med X99 fra Asus.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...