Spillredaksjonen Skrevet 22. desember 2022 Del Skrevet 22. desember 2022 Goat Simulator 3-reklame brukte klipp fra GTA 6-lekkasjen – det likte Take-Two dårlig Rockstar-eieren fikk videoen fjernet. Les hele saken på Gamer.no» Lenke til kommentar
HansErlingV Skrevet 22. desember 2022 Del Skrevet 22. desember 2022 Elendig møkkaspill som er like uforståelig som sharknado filmene... Spillet var ufattelig dårlig. 1 Lenke til kommentar
Iki Skrevet 22. desember 2022 Del Skrevet 22. desember 2022 HansErlingV skrev: Elendig møkkaspill som er like uforståelig som sharknado filmene... Spillet var ufattelig dårlig. Jeg vil si gta var ganske bra da. Sammenligne med sharknado blir litt mye. 1 Lenke til kommentar
Joelsp3anuts Skrevet 27. desember 2022 Del Skrevet 27. desember 2022 Hvilke journalistiske prinsipper jobber dere ut fra når dere lager en sak som denne, egentlig? Jeg mener i alle fall at dette er ren reklame, forkledd som journalistikk. Jeg mistenker at grunnen til at de brukte GTA VI-bilder i utgangspunktet var for å erte på seg rettighetshaverne og med det få oppmerksomhet for spillet gjennom skandalejournalistikk. Er redaksjonen enig? Er denne saken kamuflert reklame? Hvordan skiller dere mellom nyheter, markedsføringsstunt, ren reklame osv osv. Synes veldig mye spill journalistikk rundt omkring på norske spillnettsteder fremstår som parafraserte pressemeldinger eller på andre måter ren videreformidling av innhold fra utviklere og utgivere. Er dette noe som diskuteres i bransjen deres? Hva skal spilljournalistikk være, egentlig? Akkurat nå fremstår den for meg hovedsaklig som en reklamekanal, ispedd litt forbrukerveiledning, med bittesmå dryss av det jeg mener journalistikk egentlig burde handle om, nemlig å zoome ut, trekke større linjer, se spill i kontekst av kultur og samfunn og oppmuntre til mer faglig diskusjon rundt spill. Jeg vet ikke, men akkurat denne saken er i alle fall bæsj. Gledelig jul ❤️ 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå