Gå til innhold

kan jeg bruke HDMI ARC kontakten til denne?

Anbefalte innlegg

jeg har kjøpt en såkalt "game stick" med tusenvis av spill

cZ5ga6W.png

Eei52nx.png

denne skal kobles til en HDMI kontakt på tv'n, men eneste ledige er hdmi/arc, -de to andre "vanlige" hdmi, er opptatt av dekoder og pc'n, og vil helst slippe styre med å nappe ut en av disse pga. game/spilling.

I manualen til tv er det avbildet et hifi-anlegg ikon til denne kontakten, så fått meg til å undre (uvitende som jeg er) om det er "trygt" å bruke den til annet enn hifi og slik lyd opplegg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
10 hours ago, Mr.M said:

ok, da skjønner jeg.

"lyd" er ikke noe issue for meg, så ikke noe problem.

Da er det bare å bruke.

Det du kansje heller burde sjekke er om en eller flere innganger vil gi deg bedre bilde fra PC'en. På litt billigere tver bruker det å være bare 1 inngang som støtter HDR f.eks og da er det jo kjekt å ha det til PCen hvor kansje gjerne vil bruke det. 

Lenke til kommentar
Complexity skrev (9 timer siden):

HDR

jeg har "dyp-dykket" litt på spesifikasjonene på nett, og tv'n her har visst HDR (High Dynamic Range)

men kan ikke se noe sted at dette evt. kun skulle være forbeholdt en enkelt hdmi-inngang, så da gjelder nok egenskapen på alle tre.

Lenke til kommentar
28 minutes ago, Mr.M said:

jeg har "dyp-dykket" litt på spesifikasjonene på nett, og tv'n her har visst HDR (High Dynamic Range)

men kan ikke se noe sted at dette evt. kun skulle være forbeholdt en enkelt hdmi-inngang, så da gjelder nok egenskapen på alle tre.

Burde gjelde på alle da ja. Må dog sikkert aktiveres per kanal. Tv dekodere å slikt som ikke støtter HDR bruker ikke å fungere med det påslått så.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...