stamkunde Skrevet 21. desember 2022 Del Skrevet 21. desember 2022 jeg har brun og blå ledning som skal inn i E27 sokkel, hva bør jeg tenke på? Sokkelen har bryter som skal kunne slå av og på lampen. Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet 21. desember 2022 Del Skrevet 21. desember 2022 stamkunde skrev (15 minutter siden): jeg har brun og blå ledning som skal inn i E27 sokkel, hva bør jeg tenke på? Sokkelen har bryter som skal kunne slå av og på lampen. Plukk opp sokkel og bryter så ser du hvem som går hvor evt støpsel Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet 21. desember 2022 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2022 Maskinfører skrev (8 minutter siden): Plukk opp sokkel og bryter så ser du hvem som går hvor evt støpsel jeg har gjort det, og tatt bilde før jeg demonterte ledningene, og når jeg har kjøpt ny på biltema, så er den annerledes enn den jeg hadde, dermed ville det være kjekt å montere riktig, det er kun to ledninger, en brun og en blå. Men jeg får inntrykk den brune går til den stammen som skal være til pluss, messing så går rett opp. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 21. desember 2022 Del Skrevet 21. desember 2022 Dette er vel vekselspenning og da har du ikke pluss eller minus. Kan du ta bilde og legge inn her? 1 Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet 21. desember 2022 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2022 nomore skrev (37 minutter siden): Dette er vel vekselspenning og da har du ikke pluss eller minus. Kan du ta bilde og legge inn her? kjøpte denne kanskje ikke verdens beste bilde. Det er med bryter, så dermed regner jeg med at ene ledningen skal være i sammepunkt som bryteren. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 21. desember 2022 Del Skrevet 21. desember 2022 Spiller ingen rolle hvilken vei du kobler det. Det blir som å tenke å alltid plugge stikket i samme veien hver gang 3 Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 21. desember 2022 Del Skrevet 21. desember 2022 (endret) Om det er ett Tn nett skal blå på N og brun på L, i ett It nett er det ikke så viktig, men det er jo en lampe, så er vel ikke så viktig uansett. Endret 21. desember 2022 av Dragonlove Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet 21. desember 2022 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2022 xClaymanx skrev (1 time siden): Spiller ingen rolle hvilken vei du kobler det. Det blir som å tenke å alltid plugge stikket i samme veien hver gang takk 1 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 21. desember 2022 Del Skrevet 21. desember 2022 (endret) 1 hour ago, stamkunde said: kjøpte denne kanskje ikke verdens beste bilde. Det er med bryter, så dermed regner jeg med at ene ledningen skal være i sammepunkt som bryteren. Du skal ha én ledning i toppen av bryteren og den andre i sokkelen på motsatt side av bryteren. Husk strekkavlasting. Endret 21. desember 2022 av sedsberg Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 21. desember 2022 Del Skrevet 21. desember 2022 Følger du prinsippet man benytter i lysbrytere forøvrig er det brun ledning du skulle ha hatt opp til bryteren. Men selvfølgelig, schuko har ikke polarisering. Så om du kobler til blå eller brun er i praksis det samme. Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet 22. desember 2022 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2022 ser at jeg ikke tenkte veldig langt når jeg har kjøpt delen, fordi den passer ikke selve kjernen av lampen, bryteren tenkte jeg ikke at også måtte passe igjennom hullet. En messing lampe, da må jeg faktisk se etter annen type. Den som var der forut manglet toppdelen for å skru på pæra. Tenkte også jeg skulle være smart at jeg kjøpte ny sokkel, men kun overføre til den som var på lampen, men den jeg kjøpte var noe større i diameter, og dermed fikk jeg aldri dem i gjengene. Jeg trenger nå en sokkel som har rundt bryter og som kan tres i gjennom hullet på lampen eller at jeg finner en annen løsninger med bryter med ledning lenger ute i ledningen, men kun trer ledningen igjennom hullet. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 22. desember 2022 Del Skrevet 22. desember 2022 Høres for meg ut til at du er kommet dit at det er billigere å kjøpe ny lampe? Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet 24. desember 2022 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2022 nomore skrev (På 22.12.2022 den 12.08): Høres for meg ut til at du er kommet dit at det er billigere å kjøpe ny lampe? hvor får jeg kjøpt E27 sokkel med rund trykke knapp for å slå på lampen? den jeg kjøpte på biltema passer ikke i den orginale messing lampen... Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet 24. desember 2022 Del Skrevet 24. desember 2022 Eneste jeg fant var trykknapp Bryter med trykknapp | GELIA (jula.no) Mulig noen har en gammel lampe sokkel med trykknapp Lenke til kommentar
nomore Skrevet 24. desember 2022 Del Skrevet 24. desember 2022 stamkunde skrev (1 time siden): hvor får jeg kjøpt E27 sokkel med rund trykke knapp for å slå på lampen? den jeg kjøpte på biltema passer ikke i den orginale messing lampen... Nettopp. Kjøp ny lampe. 1 Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet 24. desember 2022 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2022 når sokkel har vannrett posisjon i lampen, så trenger trykk knappen være 90 grader i vannrett posisjon for å komme i hullet på messing lampen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå