Mannen med ljåen Skrevet 21. desember 2022 Del Skrevet 21. desember 2022 (endret) Sitat Hei (navnet mitt), viser til bil med registreringsnummer (regnr), (merke) (modell), hvor du har et ubetalt krav på parkeringsavgift på kr. 487,-. Betal snarest for å unngå høyere inkassosalær, videre rettspågang og mulig tvangsinndrivelse. Følg betalingslink for å avslutte saken idag. https://varsel.avgift.org/avgiftsregistrering-purring-sak-(tall) Jeg fikk dette på SMS fra nummer ParkInfo. Jeg kjenner ikke til å ha noe kundeforhold til dem, etter uoppgjort parkeringsavgift. Men jeg er ikke eneste bruker av bilen min. Er dette seriøst? Mobilen min har automatisk markert tekstmeldingen som nettsøppel. Men de har navnet, registreringsnummeret og bilmodellen riktig. Hvem er dette? Står i telefonkø med banken mens jeg skriver dette, de bruker en halvtime på å svare. Edit: banken svarte, de er enig i at det er svindel. Endret 21. desember 2022 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
oddeh Skrevet 21. desember 2022 Del Skrevet 21. desember 2022 Dette lukter svindel. Det er ikke noe problem å få tak i ditt navn og informasjon om bilen din. Videre er det ikke et norsk domene og bedriften bak (Fakturering AS) finnes ikke. 2 Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 21. desember 2022 Del Skrevet 21. desember 2022 Sett flere eksempler på dette i dag. Scam! 1 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 21. desember 2022 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2022 Jeg merket selv at det luktet svidd. Jeg er ikke bilens eneste bruker, dette kunne vært en legitim parkeringsavgift fra flyplassen eller liknende. Jeg fant ingen kontaktinformasjon for å ringe dem og spørre hvor og når bilen hadde parkert. Og jeg reagerte på den krasse tonen i meldingen. De fikk ingen kortinformasjon fra meg. Lenke til kommentar
Cocola Skrevet 21. desember 2022 Del Skrevet 21. desember 2022 Jeg fikk samme for noen dager siden, men da fra saksgang.org 1 Lenke til kommentar
unik42 Skrevet 21. desember 2022 Del Skrevet 21. desember 2022 (endret) Fikk selv "inkassovarsel" fra Klarna på SMS, med ubetalt krav på 89kr og shadylink. Endret 21. desember 2022 av unik42 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 21. desember 2022 Del Skrevet 21. desember 2022 5 minutes ago, unik42 said: Fikk selv "inkassovarsel" fra Klarna på SMS, med ubetalt krav på 89kr og shadylink. Enkleste måten å se at det ikke er fra klarna er det lave gebyret. 😛 1 1 Lenke til kommentar
nightowl Skrevet 21. desember 2022 Del Skrevet 21. desember 2022 Hver gang jeg har fritidsproblemer og jeg har fått svindelpost har jeg forsøkt å spore hvor det kommer fra. Ofte er er det svindelnettsider involvert, hvor jeg da sender abuseepost til domeneforhandler med all dokumentasjon jeg kan oppdrive. Dette har faktisk fungert noen ganger. Og det er like gøy hver gang jeg ser nettsiden/domenet er blitt inaktivt, enten fordi jeg eller andre har meldt ifra .. Siden avgift.org fortsatt er oppe bør det samme gjøres her .. 2 1 1 Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 21. desember 2022 Del Skrevet 21. desember 2022 Som du allerede har nevnt er dette svindel. Har tidligere vært oppe i en del av Schibsted's aviser. Her en sak fra november i år, betalingsmur, men du forstår greia ut fra overskrift og ingressbilde. https://www.aftenbladet.no/lokalt/i/MonOq5/advarer-mot-parkeringssvindel Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 21. desember 2022 Del Skrevet 21. desember 2022 Tydeligvis nytt domene siden november. Meldt fra til registraren, blir forhåpentligvis tatt ned snart. Men det er veldig enkelt å opprette et nytt domene, så dette vil trolig ikke ha noen effekt. Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 21. desember 2022 Del Skrevet 21. desember 2022 (endret) Et tips kan være om vi sammenligner www.avgift.org med www.onepark.no Så har onepark: .no domene En "Om oss" side der Org.nr og adresse er oppgitt. Det er mulig å kontakte de på telefon og mail. Spesielt dette med Org.nr gjør at en kan finne info om firmaet i Brønnøysundregisteret. For avgift.no så mangler all informasjon. Endret 21. desember 2022 av Svein M Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 21. desember 2022 Del Skrevet 21. desember 2022 https://dinside.dagbladet.no/data/advarer-mot-p-svindel/78008693 1 Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 21. desember 2022 Del Skrevet 21. desember 2022 Har hatt en sak her i byen i avisa hvor vi har easy park og de brukte logoen og kalte seg easyparking med innbetaling på SMS 1 Lenke til kommentar
nightowl Skrevet 22. desember 2022 Del Skrevet 22. desember 2022 Uderzo skrev (12 timer siden): Tydeligvis nytt domene siden november. Meldt fra til registraren, blir forhåpentligvis tatt ned snart. Men det er veldig enkelt å opprette et nytt domene, så dette vil trolig ikke ha noen effekt. Virker som siden ikke lar seg laste nå. 👍🙂 2 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 22. desember 2022 Del Skrevet 22. desember 2022 Det er akkurat som disse dusinvis av e-postene med pakker som ikke er levert som kommer rundt juletider når alle sender pakker i posten. Bare tull, skal ha deg til å betale et lite beløp for å "frigi pakken fra arrest" osv. 1 Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 22. desember 2022 Del Skrevet 22. desember 2022 Artikkel på Dinside om disse svindlene. https://dinside.dagbladet.no/motor/tommer-kontoen-din/78137161 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå