Gå til innhold

Warpinator fungerer én gang og aldri mer


geir__hk

Anbefalte innlegg

Har 2 Linux Mint -maskiner på nettverket hjemme. Begge OS er versjon 21.0 (en stk Laptop og en Optiplex gammel desktop-maskin).

Kort fortalt - ved førstegangs kjøring av Warpinator på disse to maskinene, fikk jeg kopiert et mindre sett med filer fra optiplex til laptop.

Alle etterfølgende forsøk på å kopiere filer mellom disse to maskinene har misslyktes fordi : warpinator på begge maskiner klarer tilsynelatende å finne hverandre, men melder "unable to connect" på hverandre, uten at det er gjort endringer i nettverk eller på maskinene.

Har forsøkt å google meg frem til en løsning, men kommer ikke noen vei fordi alle "løsninger" beskrevet på diverse nettfora går på at brannmur som var feilkonfigurert eller traffikk gikk gjennom en ruter som stoppet trafikken. Dette hjelper meg ikke fordi:

  • Det står en unmanaged switch mellom maskinene (traffikken internt mellom maskinene på kablet nett går ikke via internett-ruteren), ingen firewall eller blokkeringer der.
  • Brannmur deaktivert på begge maskiner.
  • Kan pinge og ssh mellom maskinene uten problemer.

Har også forsøkt å slette fila ~/.config/warpinator/.group men uten at dette endret noe.

Det som er mest plagsomt er at det tilsynelatende kun er meg som har dette problemet (og der løsninga ikke er brannmur el.l) når jeg søker på nett på problemstillinga.

 

Så kommer det til spørsmålet - Hva kan det være med mitt nettverk eller maskiner som gjør at Warpinator ikke fungerer? Noen som har vært borti liknenede?

Det eneste med oppsettet som jeg vet med sikkerhet er ulikt de fleste andre brukere er at jeg pleier å bruke norsk tastaturoppsett og lokasjon/tidssone, men engelsk språkdrakt. Men rart om dette skal ødelegge funksjonaliteten i Warpinator.

 

Btw: dette setter på ingen måte noen begrensninger ettersom jeg uansett får overført filer via ssh/rsync, men hadde jo vært praktisk om dette hadde fungert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...