Gå til innhold

Enda en russisk gassledning ødelagt


Gjest Slettet-ZwZXKsIXQp

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-ZwZXKsIXQp

Det blir spennende å se hvem Putin skylder på denne gangen :

https://www.tv2.no/nyheter/russiske-medier-eksplosjon-pa-gassrorledning-til-europa/15372298/

Provokasjoner og dårlig teknisk kompetanse som bortforklares med «uhell» eller løgnhistorier, er Putins varemerke. 
Uansett hva som kommer fra Russlands propagandaapparat denne gangen, er det god grunn til å tolke med stor mistro.

Endret av Inspector
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-ZwZXKsIXQp
Kajac skrev (40 minutter siden):

Vi vet fremdeles ikke hva som skjedde med de to gassledningene i NordStream og vi vet heller ikke hva som har skjedd her. Men i dagens tilfelle tror jeg nok det er snakk om et uhell, ikke sabotasje. 

Putin har lenge truet med null gass til Europa.  Erfaring viser at Putin bare er dyktig til en ting; å høyne innsatsen.

En eskaleringsstrategi som er dømt til å mislykkes.

Lenke til kommentar
Inspector skrev (16 minutter siden):

Putin har lenge truet med null gass til Europa.  Erfaring viser at Putin bare er dyktig til en ting; å høyne innsatsen.

En eskaleringsstrategi som er dømt til å mislykkes.

Russland leverer omtrent ikke gass til europa lenger. Gassvåpenet deres forsvant når NordStream 1 og 2 ble sprengt. Det er ingen logisk grunn til at dette skal være sabotasje. Da tror jeg heller det er et uhell. Sikkerhet står jo ikke akkurat i høysetet hos dem.

Hvis ikke det er et uhell, så tipper jeg på en form for terrorisme. Kanskje en aksjon støttet (eller gjennomført) av Ukraina?

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Om det stemmer det som det blir rapportert om at det var arbeid på gassledninga like før eksplosjonen så blir det nok vanskeleg å legge skulda på andre.
Då er det nok langt meir nærliggande å mistenke inkompetanse hos dei som utførte arbeidet. Så då er det mest eit spørsmål om kor stor grad av inkompetanse ein har utvist, har dei vært uheldige å antent ei lekkasje dei ikkje viste om eller har dei også forårsaka lekkasjen før eksplosjonen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Kajac skrev (4 minutter siden):

Russland leverer omtrent ikke gass til europa lenger. Gassvåpenet deres forsvant når NordStream 1 og 2 ble sprengt. Det er ingen logisk grunn til at dette skal være sabotasje. Da tror jeg heller det er et uhell. Sikkerhet står jo ikke akkurat i høysetet hos dem.

Hvis ikke det er et uhell, så tipper jeg på en form for terrorisme. Kanskje en aksjon støttet (eller gjennomført) av Ukraina?

Tja, man kan jo tenke sitt, denne rørledningen går gjennom Ukraina...

 

Gassrørledningen, også kjent som den transsibirske gassrørledningen, er en av Russlands viktigste rørledninger for eksport av naturgass. Den ble bygd i 1984, og har vært delvis eid og drevet av Ukraina.

...

Gazprom sa tidligere på tirsdag at de forventet å pumpe 43 millioner kubikkmeter gass til Europa via Ukraina gjennom Sudzha de neste 24 timene.

...

Det er imidlertid ikke første gang det er eksplosjoner på gassrørledningen. I 2014, da Russland invaderte Krim-halvøya i Ukraina, ble ledningen rammet av eksplosjoner ved minst to anledninger.

https://www.nettavisen.no/nyheter/enorm-eksplosjon-i-gassrorledning-til-europa/s/5-95-816753

Endret av RJohannesen
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...