Gå til innhold

Vant ny bil fra Møller. Må leveres tilbake om 3 år...

plankeby

Å vinne 3 år leasing er det samme som å si at man har vunnet en ny bil.   

60 stemmer

1. 1. Gratis leasing periode betyr å vinne en bil...

• Ja. Dette er å vinne en bil
      3
    • Nei. Vant 3 års leasing er riktig.
      57

Anbefalte innlegg

Så en reklame på Aftenposten (bildet) som jeg klikket på for å lese. En håndverker som har vunnet bil hørtes hyggelig ut. Bruker ikke trykke på annonseinnhold som dette ellers... 

Tekst lyder " Gratulerer så mye med ny bil, Robin, sier Merethe Helmo Opdal, salgskonsulent for Nyttekjøretøy hos Møller Bil Ryen". Leser videre om den heldige vinner som er kåret til årets håndverker mm. 

"Robin Hundal (25) var allerede i dialog med Møller Bil Ryen for å skaffe seg en ID. Buzz Cargo. Så endte han heller opp med å vinne den aller første som rullet ut til kunde derfra. I dag får han endelig prøve den." 

Det som er gitt er 3 års gratis leasing. 

Syntes overskrifter og reklame ble litt feil med at man har vunnet ny bil.

Hva tenker dere? Jeg mener det bør stå vant 3 års fri bruk eller lignende. 

Kilde https://www.aftenposten.no/brandstudio/feature/v/annonsorinnhold/volkswagen/id-buzz-cargo-cpm/-1/

Bildet under er annonsen jeg viser til. 

Dette er ikke en annonse her på diskusjon.no. ..... 

Screenshot_20221218_004934_com.android.chrome_edit_69701194524258.jpg

Endret av plankeby
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
xClaymanx skrev (12 minutter siden):

Tåpelig overskrift av møller.

Regner med de vanlige leasing utgiftene som kommer ved innlevering må dekkes av "vinner".

Hva vinner må dekke blir spekulasjon. Regner med han ikke skal betale en krone når bilen leveres. 

Syntes Møller bommer her på ordlyd og reklamen. Dette er jo helt klart en omdømme profilering, ment som vinn vinn for selskapet. - Omdømme profilering og egenreklame. Desverre ble jeg ikke noe imponert. Vant tre års fri bruk, hadde vært redelig og bedre omdømmeprofil for min del som leser. 

Endret av plankeby
  • Liker 2
Lenke til kommentar
xClaymanx skrev (12 minutter siden):

Spekulasjoner blir det selvsagt.

Hvor langt får han kjøre? Jeg regner med service er dekket.

Hva om det er unormal slitasje på dekk, og interiør etc?

Det er sant, gode spørsmål...

Det er jo et nyttekjøretøy, må vel være andre normer der enn privatbil? Innvendig slitasje i lasterom er jo beregnelig osv.

Han får vel kjøpe ut bilen også etter tre år. Uansett jeg kaller ikke dette å vinne en bil. 

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Hvis kvaliteten er ala e-Golf, transporter etc vil det nok bli en katastrofe driftsmessig. Bilene er sterkt over engineered med likevel har de egen avdeling som jobber med å forkorte levetiden til de enkelte delene bilen er satt sammen av. Gjerne klarer de å treffe så de holder akkurat ut garantitiden.

• Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

For ordens skyld: Norges hyggeligste håndverker er en kåring som gjøres hvert år. Et meget godt oppleg for å berømme og framheve gode håndverkere.

De som er nominert til å bli årets håndverker visste at premien var 3 år leasing.

Det er hvordan Møller bruker dette som pr etterpå jeg syntes blir litt feil. Jeg tenkte med en gang at "så flott han har vunnet en bil"... Tipper folk flest te ker at å vinne en bil betyr man har fått bilen til full eie.

Anbefaler å lese her, inspirerende og "gladnyheter":  https://hyggeligste.no/

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Det er ikke akkurat uvanlig. Dette skjer i så og si alle reality-tv-konsepter hvor "vinneren vinner en RAV4" etc etc etc, og kun siste årene har de begynt å eksplisitt si "vinneren får fri bruk av en RAV4 i 4 år" når det begynte å komme ut at vinneren kun får en leaset bil og ikke vinner en hel bil. For kjendiser gir det dog mening, de må tross alt skatte av gevinsten og dermed har det skjedd at de ikke tar imot gevinsten siden de ikke har råd/tar seg råd til skattekostnaden.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, ITtraktor said:

Hvorfor ikke bare ta den i mot og selge den? 

Må skattes før man får bilen. Bjørn Nyland (Teslabjørn) måtte vel ta lån for å få henta ut den ene vervegaven fra Tesla (Model S) han fikk og det var en del plunder for å få den utlevert. Og da kjørte han den rett hjem å solgte den.

Vegard Ylvis tok jo og opp problemstillingen som nevnt over her da han vant en bil.

Lenke til kommentar
ali q skrev (36 minutter siden):

Hvis du ikke er fornøyd med Vegard Ylvisåker sin forklaring her så får du nesten spørre han direkte: https://www.dagbladet.no/kjendis/ikke-rad-til-a-ta-imot/77782092

At ikke Vegard Ylvisåker har råd til å ta i mot denne bilen for så å selge den finner jeg særdeles lite troverdig. Ta opp et midlertidig lån da. Dessuten, forfaller vel ikke skatten umiddelbart? Høres mer ut som er spill for galleriet og gråt for sin syke mor. 

Uansett skjer det nok ting bak kulissene her vi ikke får se. Han får nok heller bilens verdi utbetalt direkte i cash. At han bare sier i fra seg bilen, uten kompensasjon, tror jeg ikke på. Da har han i hvertfall ikke dårlig råd...

Endret av ITtraktor
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Det stinker av hele greia, her er det mye som ikke gir mening.

Å vinne noe er nok dessverre vannet ut. I nyere tid vinner man ikke feks PS5 eller et grafikkort, man vinner muligheten til kjøpe produktet.

Når det gjelder håndverkere skal disse være faglig dyktig og ikke hyggelige. At en håndverker er hyggelig har ingen verdi før faglig dyktighet er makset ut. Håndverkeren skal gå igjen, men kvaliteten på arbeidet blir liggende igjen. Generelt sett i samfunnet snakikes det ofte om bra personlighet, snill og grei, men det er ikke verdt noe hvis ikke vedkommende er dyktig i sitt livsverk. "Min kone er vakker, hun er hyggelig og så er hun udugelig i alt annet." Det skjer ikke. Det er milevis enklere å overkomme en faglig dyktig håndverker som er sur, sint og vrang enn en udyktig til middelmådig håndverker som er blid som sola er varm. Fyttikatta!

• Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
ITtraktor skrev (1 time siden):

At ikke Vegard Ylvisåker har råd til å ta i mot denne bilen for så å selge den finner jeg særdeles lite troverdig. Ta opp et midlertidig lån da. Dessuten, forfaller vel ikke skatten umiddelbart? Høres mer ut som er spill for galleriet og gråt for sin syke mor. 

Uansett skjer det nok ting bak kulissene her vi ikke får se. Han får nok heller bilens verdi utbetalt direkte i cash. At han bare sier i fra seg bilen, uten kompensasjon, tror jeg ikke på. Da har han i hvertfall ikke dårlig råd...

Jeg finner det lite troverdig at du tror andre bryr seg om hva du syns er troverdig

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...