Gå til innhold

Velge fra-konto i Outlook

Anbefalte innlegg

Jeg har fire forskjellige kontoer i Outlook, men alle mail jeg sender ut går fra samme konto bestandig.

Hvordan får jeg valgt en annen konto når jeg sender mail? Er det noe på egenskaper eller alternativer jeg må huke av eller definere for å få lov til dette?

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan velge hvilken konto som skal være standard hvis du går på Verktøy-->Kontoer-->Merk en konto og klikk bruk som standard.

Men du kan også velge en annen konto manuelt hver gang du sender en mail. Opprett ny melding. Nå ser du at avsenderkontoen er den du satt som standard. Hvis du ser helt til høyre for der avsender adressa står så er det en sånn pil du kan klikke på for å velge en av de andre adressene du har.

Lenke til kommentar

Vel, det er en grunn til at jeg spør.

For det første har jeg ikke noen pil ved siden av Send-knappen.

Og for det andre kommer det ikke opp "Kontoer" under Verktøy-menyen. For å ta det hele detaljert, når det er viktig for meg å kunne sende fra en annen konto ramser jeg opp valgene:

Verktøy

Send

Send og motta->

Ekstern epost->

Adressebok

Søk

Avansert søk

Ordne

Regelveiviser

Tøm mappen Slettede elementer

Skjemaer->

Makro->

Tjenester

Tilpass

Alternativer

Og for at det ikke skal være noen tvil får jeg heller ikke valget Kontoer, når jeg åpner "Ny epost".

Jeg får heller ikke opp noe avsenderfelt-når jeg starter ny epost.

Det eneste jeg får er valget "Fra...", men denne har jeg testen. Den sender mail med samme avsender som alltid, men mottaker får meldingen "Sendt fra [email protected] på vegne av [email protected]".

Jeg har Outlook 2000 (9.0.0.2814). Kan det ha noe å si?!?

Endret av Glenn'ern
Lenke til kommentar

Min forklaring gjelder Outlook Express. Jeg har aldri prøvd den du har så jeg jeg vet desverre ikke hvordan man gjør det der. Men jeg trodde det skulle være muligheter for å velge avsender der også helt til høyre i feltet hvor avsender adressa står, ikke ved siden av send knappen. Der har aldri jeg sett det noen gang ihvertfall.

Lenke til kommentar

En annen ting. Du må ikke velge verktøymenyen som er i den nye meldinga du har oppretta, men i det vanlige vinduet eller hva man kaller det der du har alle mappene, inboks, utboks o.s.v. Der skal du kunne velge kontoer og sette standard avsenderkonto

Endret av mozz
Lenke til kommentar
Vel, det er en grunn til at jeg spør.

For det første har jeg ikke noen pil ved siden av Send-knappen.

Og for det andre kommer det ikke opp "Kontoer" under Verktøy-menyen. For å ta det hele detaljert, når det er viktig for meg å kunne sende fra en annen konto ramser jeg opp valgene:

Verktøy

Send

Send og motta->

Ekstern epost->

Adressebok

Søk

Avansert søk

Ordne

Regelveiviser

Tøm mappen Slettede elementer

Skjemaer->

Makro->

Tjenester

Tilpass

Alternativer

Og for at det ikke skal være noen tvil får jeg heller ikke valget Kontoer, når jeg åpner "Ny epost".

Jeg får heller ikke opp noe avsenderfelt-når jeg starter ny epost.

Det eneste jeg får er valget "Fra...", men denne har jeg testen. Den sender mail med samme avsender som alltid, men mottaker får meldingen "Sendt fra [email protected] på vegne av [email protected]".

Jeg har Outlook 2000 (9.0.0.2814). Kan det ha noe å si?!?

Dette er kanskje litt sent, men jeg hadde ikke mulighet til å sitte med dette på jobben.

Bruker nesten samme verson av Outlook 2000. Valgene i Verktøy er helt identiske borsett fra et, og det er der jeg har Kontoer heter det Tjenester hos deg. Kanskje det er det samme?

Når jeg skal sende e-post ser det slik ut hvor jeg kan velge avsenderkonto:

outlooksend1.jpg

Jeg kan også velge Fil -> Send med -> ønsket konto

outlooksend2.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...