Gjest Slettet-Lk8eL7iw Skrevet 14. desember 2022 Del Skrevet 14. desember 2022 Kjøpte meg en 1440p skjerm med ganske god refresh rate for en tid tilbake. Så løsnet strømkontakten inni skjermen, jeg berget meg frem til black friday ved å posisjonere kabelen i en spesiell stilling slik at strømmen fikk kontakt med skjermen ( det knitret når jeg bevegde kabelen i kontakten) Strømkabelen er den samme som man bruker på PSU, den går rett inn i skjermen, så den har innebygd strømforsyning. Hvordan kontakten inni skjermen har løsnet vet jeg ikke, da den stod på stedet hvil helt til jeg byttet den ut. Det jeg lurer på, er det virkelig verdt strevet og pengene med å reklamere på skjermen? De vil jo bare skylde på meg, at jeg har vært uforsiktig og at dette er min feil. Jeg mener det er dårlig design. Jeg synes det er for jævlig å kaste en såpass ny skjerm, da det ikke er noe annet feil med den Lenke til kommentar
process Skrevet 14. desember 2022 Del Skrevet 14. desember 2022 Det er ikke sikkert det er noe strev. Hva tiden din er verdt vet bare du 🙂 Mange som legger inn mer arbeid for mindre penger. 1 Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 14. desember 2022 Del Skrevet 14. desember 2022 Høres ut som en reklamasjonssak som det vil være vanskelig for de å påstå er din feil. Ledningene mot pluggen inni skjermen skal være så godt festet at du skal måtte maltraktere pluggen for å få de til å løsne. Og dette høres for øvrig ut som brannrisiko! Jeg ville ikke benyttet skjermen før det er fikset! 2 Lenke til kommentar
scuderia Skrevet 14. desember 2022 Del Skrevet 14. desember 2022 17 minutes ago, Slettet-Lk8eL7iw said: Kjøpte meg en 1440p skjerm med ganske god refresh rate for en tid tilbake. Så løsnet strømkontakten inni skjermen, jeg berget meg frem til black friday ved å posisjonere kabelen i en spesiell stilling slik at strømmen fikk kontakt med skjermen ( det knitret når jeg bevegde kabelen i kontakten) Strømkabelen er den samme som man bruker på PSU, den går rett inn i skjermen, så den har innebygd strømforsyning. Hvordan kontakten inni skjermen har løsnet vet jeg ikke, da den stod på stedet hvil helt til jeg byttet den ut. Det jeg lurer på, er det virkelig verdt strevet og pengene med å reklamere på skjermen? De vil jo bare skylde på meg, at jeg har vært uforsiktig og at dette er min feil. Jeg mener det er dårlig design. Jeg synes det er for jævlig å kaste en såpass ny skjerm, da det ikke er noe annet feil med den ? bare å reklamere med en gang. Går på garantien så det kommer til å gå helt greit 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Lk8eL7iw Skrevet 14. desember 2022 Del Skrevet 14. desember 2022 4 minutes ago, Espen Hugaas Andersen said: Høres ut som en reklamasjonssak som det vil være vanskelig for de å påstå er din feil. Ledningene mot pluggen inni skjermen skal være så godt festet at du skal måtte maltraktere pluggen for å få de til å løsne. Og dette høres for øvrig ut som brannrisiko! Jeg ville ikke benyttet skjermen før det er fikset! Skjermen står bare og støver, så den er ikke i bruk. @scuderia Ok, da prøver jeg meg på en reklamasjon, den kan jo selges etterpå siden jeg har kjøpt ny skjerm. Takker for innspill Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 14. desember 2022 Del Skrevet 14. desember 2022 Alltid vær kjapp med å melde inn når det er innen for garanti perioden, alltid mye enklere enn når det går over i reklamasjonstiden, da er det butikken som står for ansvaret, og enkelte er da veldig kranglete. Garanti så sender de det bare videre som regel, det er mulig du blir henvist til produsenten direkte også, men det varierer fra merke til merke. 1 Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 14. desember 2022 Del Skrevet 14. desember 2022 Merk at om det er mer enn 2mnd (?) siden feilen oppsto, så kan selger bruke argumentet at reklamasjonen ikke er rettidig sendt inn. Bare så du er forberedt på det. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Lk8eL7iw Skrevet 14. desember 2022 Del Skrevet 14. desember 2022 Det er under 2 mnd siden feilen oppstod, så det skal gå greit. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 14. desember 2022 Del Skrevet 14. desember 2022 (endret) Ved feil på elektrisk utstyr skal man ikke finne på smarte triks. Bruken skal oppføre umiddelbart. Man skal ikke greie seg frem til dag ditt og datt. Null bruk på utstyr med feil på. Det står nermest i hver brukermanual at kun utstyr som er helt og uten feil og defekter, skal plugges inn. Endret 14. desember 2022 av BadCat 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Lk8eL7iw Skrevet 14. desember 2022 Del Skrevet 14. desember 2022 @BadCat Det vet jeg godt, men hadde ikke alternativ skjerm i noen dager så det ble som det ble. Nå har jeg sendt reklamasjon så får vi se hvordan dette ender. Oppdaterer tråden hvordan det går etterhvert Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Lk8eL7iw Skrevet 11. januar 2023 Del Skrevet 11. januar 2023 Ser ut som reklamasjonen gikk gjennom, jeg har fått bekreftelse på at ny skjerm vil bli sendt men ikke noen ordrebekreftelse enda, da skjermen ikke er på lager. Hva bør jeg gjøre om det tar veldig lang tid? Har sendt kundeservice en mail men ikke fått noe svar tilbake. Lenke til kommentar
baggiebridges Skrevet 11. januar 2023 Del Skrevet 11. januar 2023 (endret) Du kan jo gjøre de oppmerksom på at du har kjøpt ny skjerm og at kontant oppgjør er greit siden de ikke har lik på lager. Hvor kjøpte du den? Endret 11. januar 2023 av baggiebridges Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Lk8eL7iw Skrevet 11. januar 2023 Del Skrevet 11. januar 2023 Kjøpte den hos proshop.no om det er relevant. Lenke til kommentar
baggiebridges Skrevet 11. januar 2023 Del Skrevet 11. januar 2023 Har god erfaring med proshop, enkelt og rask håndtering. Hvilken praksis de har nå de ikke har identisk vare på lager vet jeg ikke. Kravet er vel at du skal ha en tilsvarende vare. Komplett.no har i mine tilfeller tilbakebetalt kjøpesummen fortløpende i sin helhet når ikke identisk vare er på lager. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Lk8eL7iw Skrevet 11. januar 2023 Del Skrevet 11. januar 2023 Takker for infoen. Jeg skal ringe dem i morgen å spørre om et kontant oppgjør. Det ville vært den enkleste løsningen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Lk8eL7iw Skrevet 12. januar 2023 Del Skrevet 12. januar 2023 (endret) Da ser det ut som jeg får pengene tilbake, noe som bare er fantastisk Takk til alle for tips og hjelp på veien da dette var min første reklamasjonssak Endret 12. januar 2023 av Slettet-Lk8eL7iw Lenke til kommentar
scuderia Skrevet 12. januar 2023 Del Skrevet 12. januar 2023 24 minutes ago, Slettet-Lk8eL7iw said: Da ser det ut som jeg får pengene tilbake, noe som bare er fantastisk Takk til alle for tips og hjelp på veien da dette var min første reklamasjonssak Så bra det ordnet seg. 😀 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 12. januar 2023 Del Skrevet 12. januar 2023 Fikk en gang to defekte hovedkort på rad fra Proshop. Begge gangene ordnet de opp i rekordfart og helt uten å krangle. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Lk8eL7iw Skrevet 12. januar 2023 Del Skrevet 12. januar 2023 Ja, det må jeg også understreke, de var veldig hyggelige på telefonen. Kommer til å holde meg til proshop og komplett i overskuelig framtid. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 13. januar 2023 Del Skrevet 13. januar 2023 Bra du er fornøyd med Proshop. Har hørt mange erfaringer som er stikk motsatt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå