Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Pc skjerm ødelagt på under 1 år


Gjest Slettet-Lk8eL7iw

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-Lk8eL7iw

Kjøpte meg en 1440p skjerm med ganske god refresh rate for en tid tilbake. Så løsnet strømkontakten inni skjermen, jeg berget meg frem til black friday ved å posisjonere kabelen i en spesiell stilling slik at strømmen fikk kontakt med skjermen ( det knitret når jeg bevegde kabelen i kontakten)

Strømkabelen er den samme som man bruker på PSU, den går rett inn i skjermen, så den har innebygd strømforsyning. Hvordan kontakten inni skjermen har løsnet vet jeg ikke, da den stod på stedet hvil helt til jeg byttet den ut.

Det jeg lurer på, er det virkelig verdt strevet og pengene med å reklamere på skjermen? De vil jo bare skylde på meg, at jeg har vært uforsiktig og at dette er min feil. Jeg mener det er dårlig design.

Jeg synes det er for jævlig å kaste en såpass ny skjerm, da det ikke er noe annet feil med den

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
17 minutes ago, Slettet-Lk8eL7iw said:

Kjøpte meg en 1440p skjerm med ganske god refresh rate for en tid tilbake. Så løsnet strømkontakten inni skjermen, jeg berget meg frem til black friday ved å posisjonere kabelen i en spesiell stilling slik at strømmen fikk kontakt med skjermen ( det knitret når jeg bevegde kabelen i kontakten)

Strømkabelen er den samme som man bruker på PSU, den går rett inn i skjermen, så den har innebygd strømforsyning. Hvordan kontakten inni skjermen har løsnet vet jeg ikke, da den stod på stedet hvil helt til jeg byttet den ut.

Det jeg lurer på, er det virkelig verdt strevet og pengene med å reklamere på skjermen? De vil jo bare skylde på meg, at jeg har vært uforsiktig og at dette er min feil. Jeg mener det er dårlig design.

Jeg synes det er for jævlig å kaste en såpass ny skjerm, da det ikke er noe annet feil med den

?

 

bare å reklamere med en gang. Går på garantien så det kommer til å gå helt greit

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Lk8eL7iw
4 minutes ago, Espen Hugaas Andersen said:

Høres ut som en reklamasjonssak som det vil være vanskelig for de å påstå er din feil. Ledningene mot pluggen inni skjermen skal være så godt festet at du skal måtte maltraktere pluggen for å få de til å løsne.

Og dette høres for øvrig ut som brannrisiko! Jeg ville ikke benyttet skjermen før det er fikset!

Skjermen står bare og støver, så den er ikke i bruk.

@scuderia Ok, da prøver jeg meg på en reklamasjon, den kan jo selges etterpå siden jeg har kjøpt ny skjerm.

Takker for innspill

Lenke til kommentar

Alltid vær kjapp med å melde inn når det er innen for garanti perioden, alltid mye enklere enn når det går over i reklamasjonstiden, da er det butikken som står for ansvaret, og enkelte er da veldig kranglete. Garanti så sender de det bare videre som regel, det er mulig du blir henvist til produsenten direkte også, men det varierer fra merke til merke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ved feil på elektrisk utstyr skal man ikke finne på smarte triks. Bruken skal oppføre umiddelbart. Man skal ikke greie seg frem til dag ditt og datt. Null bruk på utstyr med feil på.

Det står nermest i hver brukermanual at kun utstyr som er helt og uten feil og defekter, skal plugges inn.

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Lk8eL7iw

@BadCat Det vet jeg godt, men hadde ikke alternativ skjerm i noen dager så det ble som det ble. Nå har jeg sendt reklamasjon så får vi se hvordan dette ender. Oppdaterer tråden hvordan det går etterhvert

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Gjest Slettet-Lk8eL7iw

Ser ut som reklamasjonen gikk gjennom, jeg har fått bekreftelse på at ny skjerm vil bli sendt men ikke noen ordrebekreftelse enda, da skjermen ikke er på lager. Hva bør jeg gjøre om det tar veldig lang tid? Har sendt kundeservice en mail men ikke fått noe svar tilbake.

Lenke til kommentar

Har god erfaring med proshop, enkelt og rask håndtering.

Hvilken praksis de har nå de ikke har identisk vare på lager vet jeg ikke. Kravet er vel at du skal ha en tilsvarende vare.
Komplett.no har i mine tilfeller tilbakebetalt kjøpesummen fortløpende i sin helhet når ikke identisk vare er på lager.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Lk8eL7iw

Takker for infoen. Jeg skal ringe dem i morgen å spørre om et kontant oppgjør. Det ville vært den enkleste løsningen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Lk8eL7iw

Da ser det ut som jeg får pengene tilbake, noe som bare er fantastisk :) Takk til alle for tips og hjelp på veien da dette var min første reklamasjonssak

Endret av Slettet-Lk8eL7iw
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Lk8eL7iw

Ja, det må jeg også understreke, de var veldig hyggelige på telefonen. Kommer til å holde meg til proshop og komplett i overskuelig framtid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...