Gå til innhold

WaterChill i PC-6070?

Anbefalte innlegg

Tja, tenkte å rote sammen en PC som er så stille som mulig, og lurte på om det funker å putte WaterChill i Lian-li sitt PC-6070B? Mest med tanke på plassering av radiator, den bør vel stå foran i bunnen av kabinettet, så den får inn kaldlufta?

Og pumpe+tank, skal det stå over/oppå cd-rom f.eks?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er selfølgelig bedre desto lavere i kabinettet du får den. Veit ikke helt hvordan du har tenkt å få plass til en radiator foran der men.

Det du evt. kan gjøre, som jeg har gjort er å sette på noen hjul under kabinette, i samme festete som beina er i nå for å få litt mer bakkeklaring, sette radiatoren under og viften inne i pc'en hvis du skjønner, kan evt. komme med noen bilder hvis ønskelig.

Kjøleeffekten er i allefall ganske god, med tanke på at det er pass gulvkaldt her så ligger cpu'en min på rundt 25c.

Pumpa plasserte jeg oppå HD rammen med å skjære ut litt nederst i cd-rom slottene. (bilder kan evt. få's av dette og)

Endret av Duffy85
Lenke til kommentar

Ja bilder mottas med takk :)

Er det andre steder inni der det funker å ha radiatoren da? Et alternativ er jo å bruke Avance-kabinettet jeg har nå, der er det 12cm-vifteplass i front, der jeg bruker en Enermax variabel vifte nå, vil dette være en bedre løsning enn å ha det inne i 6070-kabinettet? Er veldig fornøyd med Avance-kabinettet (er vel samme som Avantech tror jeg), men hvis jeg bruker det så må jeg kjøpe et drittkabinett og putte mitt nåværende system inni så jeg får solgt det ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...