SirreStrikk Skrevet 13. desember 2022 Del Skrevet 13. desember 2022 Jeg har et bilabonnement hos Fleks. Fra starten av leien har ikke modemet deres registrert antall km jeg har kjørt slik at det er relativt vanskelig å holde oversikt. I deres egne vilkår står det at bare 250km overkjørt per måned blir dekt ved feil på avlesningen. Jeg tok kontakt med de på chat relativt tidlig og fikk da beskjed om at jeg ikke ville bli fakturert for overkjørte km (se bildet). Så hva blir egentlig korrekt rent juridisk her? Kundebehandler ha sagt at jeg ikke blir belastet for overkjørt km, mens deres egne vilkår sier jeg blir det utover de 250km. Lenke til kommentar
AnthonyEdwardS Skrevet 14. desember 2022 Del Skrevet 14. desember 2022 Teslaen jeg hadde i mai fra Fleks gikk riktignok ikke over, men også den fikk ikke registrert kilometerstand i appen, selv etter at de "prøvde å restarte boksen i bilen som rapporterer dette". Morsomt å se at de 6 mnd senere fortsatt sliter med Tesla. Så lenge kundeservice har skriftlig sagt du slipper å betale så har du ditt på det tørre og du har en god sak i både forliksråd, inkassosammenheng og evt. domstoler dersom de skulle gidde (tvilsomt) å kreve deg for dette. Med andre ord, kjør så mye du orker og straff de for å ha slike mangler over lang tid. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå