Gå til innhold

Dual mode

diversity

Anbefalte innlegg

Jeg har et Abit nf-7 hk.. dette støtter dual mode ram.., jeg kjører nå med en 256 mb ram brikke.. men skal nå kjøpe enda en 256 mb brikke.. men når jeg skal kjøre disse i dual mode, skal jeg bare putte den andre i den andre slotten ved siden av den første eller må jeg aktivere etellerannet for å kjøre dual mode?

takker for all hjelp :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

MEN:: sjekk brukermanualen for hk'et ditt! Det ER regler for hvordan du kan "populere" slotene dine.

Jeg dreit meg ut big time!

Hadde Corsair twinx 512mb pc3200LL (dvs 2 stk a 256mb)

disse gikk fint i dual på slot 1+3

Kjøpte Corsair twinx 1024mb pc3200LL (2 stk a 512mb)

og tenkte at "kult" 768mb i hver kanal! herlig, 1536mb totalt!

Sånn gikk det IKKE!

maskinen ville ikke starte.

derimot ville den starte med 512+512+256+256, men da kun i "single channel", og, viste det seg, med dårligere performance enn 1024 i dual channel.

Videre fant jeg ut at HKet ville ha like brikker (jeg har jo det, men hva har du? og hva har du tenkt å putte inn i tillegg?)

tenkte bare dette kunne være kjekt å vite!

sjekk forøvrig forum bruktmarked! 512mb minne tilsalgs

Lenke til kommentar
MEN:: sjekk brukermanualen for hk'et ditt! Det ER regler for hvordan du kan "populere" slotene dine.

Jeg dreit meg ut big time!

Hadde Corsair twinx 512mb pc3200LL (dvs 2 stk a 256mb)

disse gikk fint i dual på slot 1+3

Kjøpte Corsair twinx 1024mb pc3200LL (2 stk a 512mb)

og tenkte at "kult" 768mb i hver kanal! herlig, 1536mb totalt!

Sånn gikk det IKKE!

maskinen ville ikke starte.

derimot ville den starte med 512+512+256+256, men da kun i "single channel", og, viste det seg, med dårligere performance enn 1024 i dual channel.

Videre fant jeg ut at HKet ville ha like brikker (jeg har jo det, men hva har du? og hva har du tenkt å putte inn i tillegg?)

tenkte bare dette kunne være kjekt å vite!

sjekk forøvrig forum bruktmarked! 512mb minne tilsalgs

Det du nevner her (4 brikker) er ikke mulig på amd kortet det har bare 3 minneplasser.

Har forøvrig et Abit NF7-S og på dette har jeg testet både Corsair, geil, Twinmos og OCZ og kortet tar alle uten problem (om noen lurer på det)

Lenke til kommentar
tja, jeg kjenner ikke til det Hk'et, og er kanskje bortskjem med 4 sloter?

uansett. poenget var at det er like brikker som må til!

I mitt tilfelle ville det vært lurest å kjøpe 512mb i stedetfor 1024 når jeg skulle oppgradere. dermed hadde jeg spart noen kroner, samt kunne benytte alle 4 sloter til dual channel.

derimot hadde det jo vært trist om jeg skulle oppgradere siden for da måtte jeg ha begynt på nytt siden alle slotene var populert.
(nå kan jeg oppgradere med 1024mb til)

vel, her sitter jeg nå og ser på et pent par med brikker som bare ligger der i skyggen av skjermen min.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...