Gå til innhold

Vannflasker, en potensiell bakteriebombe?


Anbefalte innlegg

Jeg bruker gjerne opp igjen samme vannflasken over flere mnd. Heller vann fra springen og presto, gratis drikkevann. Men jeg begynner å mistenke at dette kanskje ikke er så lurt med mindre man er flink med renhold at flasketuten. Jeg tar aldri av den gjennomsiktige plasthetten, men skrur heller av hele korken og drikker rett fra flasketuten da jeg tenker det er litt mer hygienisk da selve flasketuten jo ligger godt beskyttet inni korken. Sikkert mange som gjør som meg. Men nå i det siste har jeg begynt å tenke litt over dette og lurer fært på om ikke det samler seg mye bakterier rundt tuten og den plastringen helt nederst som sitter fast i flaska. Jeg merker av og til at det smaker litt "dårlig" av vannet. Noen som har noen tanker om dette?

Drikkeflaske.PNG

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fra et økonomisk perspektiv er bra at du gjenbruker samme flaske flere ganger enn å kjøpe ny vannflaske hver gang. Men de engangsflaskene der er ikke helt beregnet til gjenbruk over flere måneder, kjøp heller en gjenbrukbar vannflaske som kan vaskes i oppvaskmaskin, og vask den regelmessig :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...