Gå til innhold

Counter-Strike acceleration av/på?

Anbefalte innlegg

Sliter virkelig med acceleration av, sensen blir alt for lav for meg, og fører til at jeg må bruke høyere sens, men får hakkete bevegelser med høyere sens.

Så har drevet og installert mousefix og avinstallert (fjernet 2 stringer) om og om igjen. Kommet fram til at jeg er bedre (pr dagsdato) med acceleration aktivert.

Er det noen betydelige forandringer med acc på? Da mener jeg selvfølgelig om presisjonen blir noe betydelig dårligere e.l.? Grunnen til at jeg lurer så på dette, er at alle (tror jeg) i Schroet Kommando har deaktivert det.

Kanskje litt dumt spørsmål, men, men... Finnes vel ikke noe fasit på det, men lurer uansett på hva dere mener!

EDIT: Skrivefeil

Endret av zalo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alt er nok en vanesak, men det er etter min mening langt vanskeligere å sikte nøyaktig og fort dersom du spiller med mouse acceleration på. Med Mouse ACC på, spiller også hastigheten du flytter musa med inn på hvor langt du flytter den - og ikke bare lengden på musematta. Det vil si at dersom du skal gjøre en rask bevegelse, kan det fort ende med at du beveger deg alt for langt i forhold til det du egentlig skulle.

Følgende anbefales:

deaktivér mouse acceleration

sett m_filter 1 i HL/CS (ta opp console (med |) og skriv m_filter 1). Dersom denne er satt til m_filter 0 vil du få slike hakkete bevegelser du snakker om, iallfall.

Lenke til kommentar
Mens vi er inne på temaet, hvordan får jeg mouse acceleration helt vekk fra registeret?

Nedlastet en register fil som ordnet dette, men etter formatering glemte jeg av å spare fila. Url anyone ?

Tror ikke dette er nødvendig med nye drivere. I alle fall ikke med logitech. Kjenner mange som har microsoft og uten problemer med å få av acc..

Lenke til kommentar

Glem hva andre bruker. Du blir aldri god om du skal innrette deg etter hva "de beste" bruker og gjør. Det gir også en bedre følelse å selv ha "klart det". Du sier at du er best med acceleration, da bruker du acceleration.

Lenke til kommentar
Glem hva andre bruker. Du blir aldri god om du skal innrette deg etter hva "de beste" bruker og gjør. Det gir også en bedre følelse å selv ha "klart det". Du sier at du er best med acceleration, da bruker du acceleration.

Velger alt annet selv. Men man får mer jevn bevegelse med acc av. Og med høyere sens fikk jeg hakkete bevegelser.. Men hjalp å slå på mousefilter.

Lenke til kommentar

Jeg har winXP pro (eng) og jeg har ikke installert noen ekstra musedrivere. Bruker altså de driverne XP installerer til ms intellimouse explorer 3.0. Når jeg går på egenskaper for mus så er det en avhukningsmulighet som heter enhance pointer presition (EPP). Det er denne som virker som mouse acceleration og jeg er veldig vandt med å spille med den på. Det er ikke noen annen mouse accel innebygd i XP enn denne? begynte å tvile når noen nevnte dette her, med registry fiksing osv.

Btw, jeg synes det er lettere å gjøre raske bevegelser med mouseacceleration, men mulig du ikke blir like stødig med det. Jeg skyter mye bedre long-range siden med min lave sens kan jeg bevege musen sakte i long range, mens jeg samtidig kan bevege musen over lengre distanser ved å bevege musen kjapt i close-range. Jeg har prøvd å vende meg til å ha EPP av og sette opp sens ingame, men det er vanskelig. Kanskje løsningen for meg er en større musematte (bruker fUnc nå) og bruke lik sens med EPP av.

Til de som refererer til SK.swe sine instillinger kan jeg fortelle at fatal1ty faktisk bruker cl_mouseaccel i quake3. Men jeg er blitt fortalt på ESR forumene at cl_mouseaccel ikke kan sammenlignes med EPP fordi EPP kun virker på tre verdier eller noe slikt. Den varierer mellom 2x sens og 4x sens. På cl_mouseaccel virker det helt glatt i forrhold til hvor fort du drar musen over musematta. Irriterer meg over at jeg er blitt vandt til å spille med EPP, for jeg greier ikke vende meg fra det.

Edit: vet noen hvordan jeg fikser slik at EPP virker ingame i bf1942? irriterer meg litt. Og hvis noen vet vil jeg gjerne ha skalaen på sens i bf1942 i forhholdt til cs og sof2(q3)

PS: Jeg spiller ikke cs (ikke profesjonelt i alle fall). Spiller stort sett Soldier of Fortune 2. [du finner meg på clanbase om du søker på z0u]

Endret av z0u
Lenke til kommentar
Jeg har winXP pro (eng) og jeg har ikke installert noen ekstra musedrivere. Bruker altså de driverne XP installerer til ms intellimouse explorer 3.0. Når jeg går på egenskaper for mus så er det en avhukningsmulighet som heter enhance pointer presition (EPP). Det er denne som virker som mouse acceleration og jeg er veldig vandt med å spille med den på. Det er ikke noen annen mouse accel innebygd i XP enn denne? begynte å tvile når noen nevnte dette her, med registry fiksing osv.

Btw, jeg synes det er lettere å gjøre raske bevegelser med mouseacceleration, men mulig du ikke blir like stødig med det. Jeg skyter mye bedre long-range siden med min lave sens kan jeg bevege musen sakte i long range, mens jeg samtidig kan bevege musen over lengre distanser ved å bevege musen kjapt i close-range. Jeg har prøvd å vende meg til å ha EPP av og sette opp sens ingame, men det er vanskelig. Kanskje løsningen for meg er en større musematte (bruker fUnc nå) og bruke lik sens med EPP av.

Til de som refererer til SK.swe sine instillinger kan jeg fortelle at fatal1ty faktisk bruker cl_mouseaccel i quake3. Men jeg er blitt fortalt på ESR forumene at cl_mouseaccel ikke kan sammenlignes med EPP fordi EPP kun virker på tre verdier eller noe slikt. Den varierer mellom 2x sens og 4x sens. På cl_mouseaccel virker det helt glatt i forrhold til hvor fort du drar musen over musematta. Irriterer meg over at jeg er blitt vandt til å spille med EPP, for jeg greier ikke vende meg fra det.

Edit: vet noen hvordan jeg fikser slik at EPP virker ingame i bf1942? irriterer meg litt. Og hvis noen vet vil jeg gjerne ha skalaen på sens i bf1942 i forhholdt til cs og sof2(q3)

PS: Jeg spiller ikke cs (ikke profesjonelt i alle fall). Spiller stort sett Soldier of Fortune 2. [du finner meg på clanbase om du søker på z0u]

Hva i all verden snakker du om? Presisjon og acceleration kan vel ikke sammenlignes på noen måte, eller?

Lenke til kommentar

jeg tror EPP også justerer Acceleration i winxp...

forøvrig klarer ikke jeg heller å spille uten Acceleration nå...har vendt meg til minimale mus bevegelser i CS...spiller med 10 i sens og 6/7 på skalaen i mouse properties i XP...bruker dual optical og func matte...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...