Titanstig Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Jeg skal bygge meg ny musikk-pc, og har Chieftech alu-tower, scsi-cd-brenner og vanlig IDE-harddisk (Seagate Barracude) som jeg skal bruke til lagring. Jeg trenger heller ikke skjerm, da jeg har Eizo 21" skjerm. Har selvfølgelig også tastatur og mus) og høyttalere tenker jeg ikke på her da jeg skal bruke profesjonelle studiomonitorer. Jeg skal bruke rundt kr 8.000,- for de resterende delene, og trenger forslag. Av lydkort har jeg Creamware Pulsar I og II, som tilsammen har 10 DSP-er. Hovedkortet bør ha integrert lyd, da Pulsar ikke fungerer når jeg bruker maskinen til annet enn musikk, og jeg jo også spille spill.. Det går jo raskt å endre lydoppsettet til integrert lydkort hver gang jeg skal spille. Det må bli et P4-system, da lydkortene mine ikke liker andre chipsett enn Intel sine. Har tenkt å kjøpte raptor-disk, men ellers er jeg blank. Forslag? Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 (endret) Satt opp et lite forslag med deler fra HWB. Jeg satt opp en 36GB Raptor og 160GB Maxtor i stedet i stedet for 74GB Raptor, da dette gir mer plass for mindre pris og muligheten for å bruke diskene til hver sin oppgave (OS og programmer på den ene, matrialet du bearbeider på den andre f.eks.) Jeg vet ikke om du har bruk for DVD-brenner, så mye harddiskplass eller så "raskt" skjermkort, men jeg satt det opp alikevel Men hvis maskinen skal være en studiomaskin, skal den helst ikke være litt stille da? Jeg har heller satt opp os, fordi jeg ikke har noen anelse om hva du skal bruke (Linux, *BSD, Windows, OS/2 ...). Endret 13. januar 2004 av Kamerat Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå