BiffeN' Skrevet 8. desember 2022 Del Skrevet 8. desember 2022 Halloen! Jeg har et fornuftig spørsmål! Jeg valgte meg for å bli medlem på treningssenter i August, men har bare vært der 2 ganger (gått på en skikkelig bommert) og betalte sånn 3000kr i adm gebyrer og innmeldingssavgift og for november måned. Jeg har ikke betalt noe mere, jeg prøvde å få meg ut av bindingstiden men dem er vrange. Ingen kontrakt er signert (jeg signerte den aldri) Hva bør jeg gjøre? Noen tips? Skjønner om jeg har gått på en smell, men greit å forhøre seg før de drar enda mer penger ut av lomma. De sender meg fakturaer, men jeg har ikke signert noen avtale de sendte meg på mail. Men jeg har ikke betalt og sagt jeg ikke har lyst til å ha bindingstid i 1 år, pga flytting. Men de ga seg ikke og sender fakturaer, bør jeg ta kontakt med advokat? De har heller ikke svart på kundehenvendelsen jeg sendte på mail for 2 mnd siden. Men fakturaene kommer �� Lenke til kommentar
Milhouse85 Skrevet 9. desember 2022 Del Skrevet 9. desember 2022 Advokat er dyrt. Du kan ordne det selv. Advokathjelp vil sannsynligvis koste det det koster med et medlemskap ut bindingsperioden. 1. Møt fysisk opp på treningssenteret og be om å snakke med daglig leder eller lignende. Forklar situasjonen sakelig og si at dersom dere ikke kommer til enighet, vil du ta saken videre med Forbrukertilsynet. 2. Forbered en klage her: https://www.forbrukertilsynet.no/har-du-en-klage/klag-til-forbrukertilsynet - legg ved all korrespondanse du har med treningssenteret. De vi deretter sende et brev til treningssenteret der de ber om deres syn på saken. Jeg syns det høres helt sinnssykt ut å betale 3000 kr,- i innmeldingsavgifter og ymse. Kjenner til at flere har slike gebyrer. Men vet også at dette er noe man kan prate seg ut av ganske enkelt. Ofte lokker sentre med "kampanjer" der de "spanderer" dette gebyret. Så til neste gang; kan du prute litt på vilkårene. Det forutsetter ofte fysisk oppmøte vel å merke. Lenke til kommentar
WiiBoy Skrevet 9. desember 2022 Del Skrevet 9. desember 2022 Har senteret ordensregler og kan brudd på disse føre til umiddelbar eksklusjon? Da er det i så fall å dra på trening og pushe grensene så langt du tørr og har samvittighet til Lenke til kommentar
Gjest b511b...1cd Skrevet 9. desember 2022 Del Skrevet 9. desember 2022 Kan du få legeerklæring på at du er «for syk» til å trene? Da fryser de abonnementet ditt, og når bindingstiden er ute, så sier du opp. Det gjorde jeg en gang for flere år siden, og da betalte jeg ikke noe i perioden jeg var syk Anonymous poster hash: b511b...1cd Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 9. desember 2022 Del Skrevet 9. desember 2022 BiffeN' skrev (13 timer siden): jeg har ikke signert noen avtale de sendte meg på mail Men du har vel signert en kontrakt når du startet? Der bindingstiden er en del av den. I så fall er du nok stuck. Har du inngått en avtale så har du inngått en avtale. Det er massevis av sentre uten bindingstid så det er vanskelig å skylde på noen andre enn seg selv når man inngår disse avtalene. En ting som bruker å funke er å si at du skal flytte bort, så du vil gjerne fryse abonnementet til du eventuelt kommer tilbake. Jeg gjorde det en gang jeg flyttet permanent så det ble i praksis om å si opp. Du kunne gjort det samme uten å ta steget med å faktisk flytte. Det er derimot lite sannsynlig at de 'går på den' hvis du allerede har prøvd å komme deg ut med andre begrunnelser. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 9. desember 2022 Del Skrevet 9. desember 2022 Munnleg avtale er også bindande, der det ikkje er avtalt konkrete detaljar så baserer ein seg på kva som står i ei vanleg avtale, eller at ein viser til vilkår som var gjort kjent for deg som til dømes oppslag eller på internett. Det skal mykje til for at du ikkje er bunden når du har både betalt og brukt tenesta eit par gongar. Det kan likevel være at du kan spørre om å bli løyst frå avtalen. Eventuelt at du kan slutte å betale og satse på at treningssenteret ikkje orker å kreve inn pengane frå deg, men dei har nok eit legitimt krav. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå