RoSoka Skrevet 9. mars 2002 Del Skrevet 9. mars 2002 har et lite spm! jeg vet at om man har på vertical-sync,så får man bare 60 fps!..(allefall i cs)..! og 100 fps uten vertical-sync! nå har d seg slik at jeg liker grafikken bedre når jeg har på vertical-sync! spm: lurte på om d finnes en måte å få 100 i fps med vertical-sync på? help! :smile: Lenke til kommentar
shorin Skrevet 9. mars 2002 Del Skrevet 9. mars 2002 Da må du få monitoren din til å gå på 100hz.Og da skal du ha en rimlig bra monitor.Er ikke noe spesialist på området ,men tror at en "standard monitor" går på ca 75/85hz ved 1280x960/1600x1200. Du kan stille inn hz hvis du går på egenskaper for skjerm og advansed (eller noe i den retninga),men vær klar over at gal hz kan skade monitoren.(har hørt d men ikke opplevd d selv) Håper dette hjalp litt:) Lenke til kommentar
RoSoka Skrevet 9. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2002 har hørt noe om d jeg å!...rpøvde d du sa,satte skjermen på både 85 hz, 100 hz, og 120 hz....men fremdeles bare 60 i fps! :sad: husker for en tid siden fikk jeg 85 fps med vertical-sync på....men husker ikke hvordan jeg fikk d til! *sukk* Lenke til kommentar
shorin Skrevet 9. mars 2002 Del Skrevet 9. mars 2002 hmmm,men merker du noe forskjell i bilde kvalitet,jeg merker ikke forskjell om jeg kjører på ca 80fps eller 45-60fps.Har hørt noe om at øyet ikke ser mer enn 28fps(nrk sender filmer på d.),men er som sagt ikke noen proff.:smile: Lenke til kommentar
RoSoka Skrevet 9. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2002 jeg ser forsjell på 40 og 60 fps :smile: ..uansett så har jeg win 2000,,,har hørt at win 2000 og xp har noe klush me hz og greier...noe slikt! husker at jeg har sett en fil på internett som fikser dette,men husker ikke hvor...jaja noen som vet noe om denne filen? ps.takk for hjelpen shorin :smile: Lenke til kommentar
zemtex Skrevet 9. mars 2002 Del Skrevet 9. mars 2002 Quote: On 2002-03-09 17:45, RoSoka skrev:jeg ser forsjell på 40 og 60 fps :smile: ..uansett så har jeg win 2000,,,har hørt at win 2000 og xp har noe klush me hz og greier...noe slikt! husker at jeg har sett en fil på internett som fikser dette,men husker ikke hvor...jajanoen som vet noe om denne filen?ps.takk for hjelpen shorin :smile: Ettersom jeg leste postene nedover, så ble jeg sikker på at du hadde win2k, sia dette er et typisk problem som de som går over fra for eks. win98 il win2k. Det du trenger er en reg fix. Denne fix'n finner du her: http://www.planetquake.com/ztn/nvreffix/ når du kjører instalasjonen så velg at refresh-raten skal gå på "100HZ or closest"(noe i den dur) Lenke til kommentar
RoSoka Skrevet 9. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2002 Tusen Takk zemtex!! :smile: akkurat denne jeg lette etter! jiippii.. Lenke til kommentar
Gega Skrevet 9. mars 2002 Del Skrevet 9. mars 2002 Bør man slå av vertical-sync vist man skal ha høy score i 3mark? Hva bør man ellers slå av eller slå på for å få høy score?? Lenke til kommentar
RoSoka Skrevet 9. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2002 d er i hovedak vertical-sync som du ska slå av om du ska ha høy score i 3dmark!er sikkert noen småinnstillinger som å kan slåes av,men de gir ikke store poengsummen! Lenke til kommentar
ritz00 Skrevet 9. mars 2002 Del Skrevet 9. mars 2002 nytter ikke å sku av den i 3dmark! 3dmark bruker dircet3d mens vertical sync er til opnengl............ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå