Gå til innhold

Ønsket heis - fikk tilbud om å bli avlivet


Anbefalte innlegg

https://www.dagbladet.no/studio/sportsstudio/307?post=116024&utm_medium=Social&utm_source=Facebook#Echobox=1670343745

Hva er det egentlig de holder på med i Canada for tiden? Man skulle nesten tror det var snakk om et steinaldersamfunn i Midtøsten, helt blottet for menneskeverd, ikke et demokratisk vestlig land! Selv om det bare var et tilbud, synes jeg dette er forkastelig! 

Endret av ITtraktor
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, det må jo legges til at det etter en gjennomgang ikke er funnet beviser på at dette stemmer, det er viktig å ha i bakhodet. Siden det ikke er logget noe sted er det i beste, eller verste, fall snakk om en enkeltpersons som har skrevet brevet og passet på at det ikke kan spores. Videre har vel landets statsminister eller hvem det var gått ut og sagt at dette er en uakseptabel respons, så jeg synes måten OP legger opp innlegget på er litt spesiell. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Sitat

Til tross for å ha gått gjennom over 400.000 dokumenter, har de ennå ikke funnet bevis

Sitat

I have a letter saying that if you’re so desperate, madam, we can offer you MAID, medical assistance in dying

Så hun tok ikke vare på brevet, eller mest sansynlig lyger.

Sitat

He said all of the cases involved a single employee, who had since been suspended.

Så de fant noen å skylde på. 
De har tross alt ikke funnet noe skriftlig bevis, kun vitner.

Endret av Dubious
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Serpentbane skrev (7 timer siden):

Ok, det må jo legges til at det etter en gjennomgang ikke er funnet beviser på at dette stemmer, det er viktig å ha i bakhodet. Siden det ikke er logget noe sted er det i beste, eller verste, fall snakk om en enkeltpersons som har skrevet brevet og passet på at det ikke kan spores. Videre har vel landets statsminister eller hvem det var gått ut og sagt at dette er en uakseptabel respons, så jeg synes måten OP legger opp innlegget på er litt spesiell. 

Jeg forholder meg bare til det som stod i artikkelen, men for all det, det kan godt være Dagbladet lyver eller smører tykt på. 

Lenke til kommentar
Dubious skrev (9 timer siden):

Så hun tok ikke vare på brevet, eller mest sansynlig lyger.

Det står ingenting om det i artikkelen, men eg vil nok tru at ho har tatt vare på brevet. Det som er "Veterans Affairs" foreløpige konklusjon er at dei ikkje kan finne bevis for at brevet er sendt ut, med andre ord at det ikkje er logga i sakshandsamingssystemet. Den mest nærliggande forklaringa på det er at sakshandsamaren som no er suspendert har sendt dette brevet som privatperson, muligens på offisielt brevpapir men utan offisiell godkjenning og loggføring.

Dubious skrev (9 timer siden):

Så de fant noen å skylde på. 
De har tross alt ikke funnet noe skriftlig bevis, kun vitner.

Eg finn det ekstremt usannsynleg at kanadiske myndigheiters offisielle meining er handikappa skal avlivast, og enda mindre sannsynleg at kanadiske myndigheiter skriftleggjer ei slik halding for deretter å angre seg og både be om unnskyldning og gi sparken til ein tilfeldig statstilsett som skuldebukk.

Så kan det sjølvsagt også være ei muligheit for at Christine Gauthier lyg for å få oppmerksomheit, men det er nok langt meir sannsynleg for at det er ein byråkrat som har hatt ein dårleg dag på jobben, har ekstreme personlege meiningar eller er mentalt forstyrra.

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
ITtraktor skrev (2 timer siden):

Jeg forholder meg bare til det som stod i artikkelen, men for all det, det kan godt være Dagbladet lyver eller smører tykt på. 

Fra DB.artikkelen
 

Sitat

Hun skal ha sendt et brev til statsministeren Justin Trudeau, og omtalt episoden som «fullstendig uakseptabel».

Det demokratiske parlamentsmedlemmet Rachel Blaney, som under høringen også var medlem av komiteen, sa at hun var rystet over det hun hørte torsdag.

- Jeg ønsker å beklage på det sterkeste. Jeg er i sjokk, og vil takke deg for at du gjør oss oppmerksom på dette, sa Blaney, ifølge CBC.

Til tross for å ha gått gjennom over 400.000 dokumenter, har «Veterans Affairs» i sin foreløpige granskning ennå ikke funnet bevis for det Gauthier hevder, melder CBC i en ny artikkel.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...