Bjølle Skrevet 6. desember 2022 Del Skrevet 6. desember 2022 (endret) Jeg har avlest feilkode på min Ford Fusion og lurer egentlig på hva de betyr og hva som da er feil? Kodene er: P1412 (Seat/Audi/Volkwagen)EGR Different. Pressure Sensor too low. P0652 Powertrain Endret 7. desember 2022 av Uderzo fikset tittel Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 6. desember 2022 Del Skrevet 6. desember 2022 1. Lad batteriet 2. Rengjør EGR ventilen Lenke til kommentar
Bjølle Skrevet 7. desember 2022 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2022 mobile999 skrev (19 timer siden): 1. Lad batteriet 2. Rengjør EGR ventilen Hei. Det har jeg gjort, men bilen starter ikke og itillegg kom det opp ørten nye feilkoder.. Kan vel umulig være nye feil som har oppstått? 😳 Må vel ha sammenheng med at EGR ventilen har vært avmontert.. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 7. desember 2022 Del Skrevet 7. desember 2022 1 hour ago, Bjølle said: Må vel ha sammenheng med at EGR ventilen har vært avmontert.. Problemer med egr ventilen drar med seg andre rare koder på denne motoren. Sjekket du at egr-ventilen lukker som den skal da du hadde den av? Har du fått montert egr-kjøleren skikkelig til egr-ventilen igjen? Ref. den andre tråden din. Lenke til kommentar
Bjølle Skrevet 7. desember 2022 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2022 mobile999 skrev (2 timer siden): Problemer med egr ventilen drar med seg andre rare koder på denne motoren. Sjekket du at egr-ventilen lukker som den skal da du hadde den av? Har du fått montert egr-kjøleren skikkelig til egr-ventilen igjen? Ref. den andre tråden din. Skrudde av toppen på ventilen og renset den, men kanskje den ble satt i feil posisjon når jeg monterte den sammen igjen.. det er en slags fjær som kan snurre rundt og toppen har 2 spor som skal passe i den fjæren. Har ikke fått festet den klemma enda.. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 8. desember 2022 Del Skrevet 8. desember 2022 Se denne for å sjekke at du har gjort alt riktig. Selve monteringen av aktuatoren vises fra 38:08. https://www.youtube.com/watch?v=wTQtVJEqGXI Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå