Auto Asmodeus Skrevet 6. desember 2022 Del Skrevet 6. desember 2022 (endret) Da takka min gode gamle ruter kvelden, en Asus RT-AC66U. Den ble satt opp i et desperat forsøk på å unngå å bruke Telenors ruter fordi jeg trenger noe brannmur/portåpning samt foreldrekontroll. AC’en har funka gull, den, og se ikke bort fra at jeg bricka den i et av forsøkene på å sette den opp for iptv (den virker fortsatt, også mht iptv og internettilgang, men WANlampa lyser rødt og den anerkjenner ikke Internett selv om ting funker som de skal). Tror ikke jeg får fiksa den så jeg ser etter noe nytt da dette er irriterende, og den får ikke oppdatert internklokka eller søkt etter oppdateringer.. Noen der ute som vet om et bra alternativ for en familie på fire som strømmer, gamer og jobber - av og til alt på en gang 😊 Endret 6. desember 2022 av Retroman Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 6. desember 2022 Del Skrevet 6. desember 2022 Lenge siden du brukte Telenor ruteren? Hvis det er "snøhetta" så husker jeg den har portforwarding nå. Foreldrekontroll har ikke vært et behov for meg men jeg regner med det er på plass og. Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 6. desember 2022 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2022 (endret) Har Snøhetta, ja. Nyeste utgaven. Har også flere Samsung tver som kaster reklame i trynet på meg som er en av grunnene til at jeg vil blokkere bl.a Samsungs reklameservere. Og flere andre grunner til at jeg vil ha en ordentlig ruter. Ikke minst med en god app/brukeropplevelse. Føler liksom at Telenor ruteren er fint for de som ikke er så avanserte av seg. Må si digget appen til Asus så jeg ser nok mest ditover. Endret 6. desember 2022 av Retroman Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 6. desember 2022 Del Skrevet 6. desember 2022 Du kan bruke OpenDNS til å blokkere TV-reklame. På TV så legger du til DNS adressene: 208.67.222.222 og 208.67.220.220 Eller du legger disse DNS-adressene inn i routeren så gjelder blokkeringen for hele nettverket. Du trenger en konto hos www.opendns.com, og Windows eller mac client som forteller OpenDNS når din IP adresse forandrer seg. Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 6. desember 2022 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2022 (endret) Jeg vil ha en ny ruter og kom hit for tips til dette. Endret 6. desember 2022 av Retroman Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 6. desember 2022 Del Skrevet 6. desember 2022 Jeg så problemene dine og foreslo en mulig løsning. Jeg har en Asus TUF-AX5400 nå. Jeg hadde Snøhetta selv en stund, men trengte bedre signaler. Den gjør jobben ganske så greit. RGB lyset kan du enkelt skru av i menyene. https://classic.prisjakt.no/product.php?p=5812346 Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 6. desember 2022 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2022 Takker for tips. Så faktisk på den du linker til og «lillebroren»(?) AX3000. Kom på at signalkvalitet også var et issue med Snøhetta. Bestilte derfor meshløsning fra Telenor, deretter Eero da jeg fikk dette gunstig før jeg dro frem AC66U’en. Har vært desidert mest fornøyd med sistnevnte mht brukervennlighet og dekning osv. Var egentlig bare mest redd for at jeg vil få samme rødlampeproblemet med en ny Asusruter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå