Hattihattiho Skrevet 6. desember 2022 Del Skrevet 6. desember 2022 Har masse ved her hjemme, og jeg ser at mesteparten av veden er full av noe grønt belegg, som jeg umiddelbart tenker at må være mugg av noe slag? Så søker jeg på mugg+ved og leser om sporer i lufta og dårlig inneklima… Det er ille! Men jeg finner ikke noen ordentlig beskrivelse av hva denne muggsoppen det skrives om ser ut, om det er det samme. Noen som vet? Jeg legger med bilder av min ved hvertfall! Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 6. desember 2022 Del Skrevet 6. desember 2022 Ser ut som det kan være mycelet til grønnbeger som har farget veden. https://no.wikipedia.org/wiki/Grønnbegerslekta Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 6. desember 2022 Del Skrevet 6. desember 2022 Du bør uansett ikke oppbevare ved inne Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 6. desember 2022 Del Skrevet 6. desember 2022 Få det ut av huset hvertfall, muggen sprer seg fort til veggen bak og da har du et mye større problem. Lenke til kommentar
Hattihattiho Skrevet 6. desember 2022 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2022 Jeg har det ikke inne huset, det ligger tørt i garasjen. Men jeg tar inn litt og litt om gangen, tenker dere det går fint? Og er det slik at det spres soppsporer i lufta når det brennes? Lenke til kommentar
Hattihattiho Skrevet 6. desember 2022 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2022 Uderzo skrev (49 minutter siden): Ser ut som det kan være mycelet til grønnbeger som har farget veden. https://no.wikipedia.org/wiki/Grønnbegerslekta Hm, hva vil det si? At det er mycelet? Det er forøvrig ikke bare farge, det er et helt belegg som ligger «utenpå» Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 6. desember 2022 Del Skrevet 6. desember 2022 Hattihattiho skrev (24 minutter siden): Hm, hva vil det si? At det er mycelet? Det er forøvrig ikke bare farge, det er et helt belegg som ligger «utenpå» At det er den delen av soppen som tar opp næring i fra omgivelsene. Vet ikke om denne soppen er problematisk å brenne i vedovnen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå