CavemaNz Skrevet 6. desember 2022 Del Skrevet 6. desember 2022 (endret) Sjekket tilfeldig Prisguide.no forrige uke og kom over et tilbud på AMD Ryzen 5600x til 1019 kr stk. Andre nettbutikker tok 2090 kr for samme CPU. Det var rett etter black week/cyber monday, så tenkte ikke videre over det sånt sett. Det er en utgående prosessorserie erstattet av Ryzen 7000 serie. Bestilte 3 stk for å oppgradere pcene til ungene og min egen. Det tar 2-3 dager så kommer denne mailen fra Dustin: Hei! Vi kontakter deg angående produkt 5011201937 AMD RYZEN 5 5600X 4.60GHZ 6 CORE | SKT AM4 35MB 65W PIB på bestillingen din. Da vi mottok din ordre hadde produktet dessverre en betydelig prisfeil. Vi har derfor ikke mulighet til å akseptere din ordre, men vil kunne tilby denne til kr 2028,-. Vi har dessverre ingen bekreftet estimert leveringsdato. Vennligst ta kontakt med oss ved å svare på denne eposten dersom du ønsker å gå videre med denne ordren. Dersom vi ikke hører fra deg innen syv dager vil ordren bli kansellert og eventuelt reservert beløp slippes. Vi beklager på det sterkeste denne feilen. Vennlig hilsen Dustin Hva kan jeg kreve her? Jeg vil ikke si at 1019 kr for en utgående CPU som andre selger for 2090 kr er en åpenbar prisfeil? Burde jeg skjønt at prisen ikke kunne være reell rundt black week tider? Endret 6. desember 2022 av CavemaNz Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 6. desember 2022 Del Skrevet 6. desember 2022 Personlig tenker jeg du har en god sak. Er ikke uvanlig at ting selges med 50 % rabatt, spesielt ikke i/rundt black friday/week/whatever. Vet ikke om du juridisk kan kreve noe, men vil tro forbrukerrådet kan være behjelpelig. Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 6. desember 2022 Del Skrevet 6. desember 2022 (endret) Det er aldri så mye rabatt på en prosessor. Så for de som kjenner til prisene så er det åpenbart feil pris. Jeg ser noen av de andre Ryzen 5000 har falt 20-25% ned fra det de var for noen måneder siden, f.eks 5600 og 5700X har god pris nå. Endret 6. desember 2022 av Svein M Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 6. desember 2022 Del Skrevet 6. desember 2022 (endret) Det ble kjørt en sak om en bærbar til halv pris for 10 ellerno år siden. Da ble butikken dømt til å selge den til prisen oppgitt (i praksis betale erstatning for at kunden måtte kjøpe den dyrere et annet sted). Jeg tror du kan søke på tidligere saker. Jeg mener butikken var multicom. 50% rabatt er ikke nok til å si at det er "åpenbart feil", så du har en god sak. Men du må nok kjøre dekningskjøp mens du avventer behandling. Jeg tror behandlinssaker hos forbruker myndighetene er 2år nå... 😑 Endret 6. desember 2022 av Axefjord Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå