deejay2930 Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Skal lage en weblink som fyller ut id nummer automatisk i et felt, men websiden har følgende tag for dette feltet: <td class="fcaption">Sponsor ID</td> <td><input type="text" name="sponsorid" size="30" maxlength="12" value="0"></td> Der det står value="0" i koden vil jeg gjerne at web linken skal erstatte "0" med et id nummer automatisk. Denne verdien er satt opp for at dette ikke skal være mulig (enkelt), men slikt kan vel ikke stoppe oss...? Finnes det en omvei rundt dette, slik at man ved å klikke på weblinken automatisk får utfylt sponsor id feltet??? Håper på hjelp med dette. deejay Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Hmm, forstod ikke denne setningen her Denne verdien er satt opp for at dette ikke skal være mulig (enkelt), men slikt kan vel ikke stoppe oss...? Med PHP så er det jo enkelt å bytte verdien inni den value="0". Trykker du på linken index.php?sponsorid=123456 og du sjekker om $_GET['sponsorid'] er satt, så kan du skrive echo "value=\"$_GET[sponsorid]\" for å bytte ut verdien. En annen mulighet er å bruke javascript, orker bare ikke sette sammen noe kode, for er ikke helt sikker på hvordan du vil ha det PS: Om PHP koden over, så ble det bare en "gidder-ikke-skrive-hele-koden" eksempel , men håpte du kanskje forstod prinsippet. Lenke til kommentar
deejay2930 Skrevet 13. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2004 Tror ikke jeg forklarte godt nok. Websiden er ikke min, men jeg ønsker å lage en link slik at sponsorid legges inn i det feltet den skal fylles inn i, automatisk. Da koden på siden er endret med value="0" taggen, funker ikke ?sponsorid=12345 lenger. Tidligere kunne jeg lage en link som fylte ut sponsorid selv, men dette fungerer naturligvis ikke lengre. Finnes det noen måte å omgå problemet? Det er kun snakk om å forsøke å lage en http link som "driter i" value="0", og heller legger inn det tallet jeg ber den om. Jeg har ikke tilgang til å endre koden. takker så langt. deejay Lenke til kommentar
???????? Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 La meg gjette... dette er en side som du linker folk til og som du vil skal registrer seg med din sponsorid. Hvis det ikke er din side, og du ikke kan endre på sidene er det lite PHP kan gjøre for å hjelpe deg. Har du sjekket at de som driver denne siden ikke bare har endret linken du skal ha på side din? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå