ltforgard Skrevet 4. desember 2022 Del Skrevet 4. desember 2022 Hei. Plutselig da jeg startet min stasjonære pc og skjerm kom det opp melding på skjerm om at skjermen ikke kan finne pc. jeg har prøvd 3 ulike skjermer og samme feil melding skjer. Jeg testet skjermene på en laptop og de virker. sønnen min på 15 sier at usb portene heller ikke virker, selv om det lyser fra tastaturet/ mus. jeg har prøvd ulike porter / kabler for hdmi til skjerm. Men ingenting fungerer sønnen min sier at det kan være skjerm kort eller motherboard. hva er deres teori og hvordan kan jeg sjekke hva som er galt? og kan slike feil bare plutselig skje? vil helst ikke levere til pc hjelp hvis det handler om at det er noe som jeg må bytte ut av en del. Håper virkelig på kjapt svar siden livet står stille for tenåringen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 4. desember 2022 Del Skrevet 4. desember 2022 ltforgard skrev (18 minutter siden): og kan slike feil bare plutselig skje? Feil på elektronikk skjer som regel plutselig. Umiddelbart tenkte jeg at det kunne være feil på skjermkortet, men hvis andre ting (USB-porter) sluttet å virke samtidig, kan det være feil på hovedkortet. Umulig å si sikkert uten å ha fysisk tilgang til PC. Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 4. desember 2022 Del Skrevet 4. desember 2022 (endret) Prøv å kom inn i Bios meny når du starter opp maskinen. Dette gjøres på de fleste stasjonære ved å trykke gjentatte ganger på delete knappen under boot. Prøv å trekk ut strømmen og så inn igjen, og start maskinen på nytt. Endret 4. desember 2022 av Svein M Lenke til kommentar
lømmel Skrevet 4. desember 2022 Del Skrevet 4. desember 2022 Har hatt et lignende problem et par ganger. Det fiksa jeg med å la strømmen være av et par minutter på skjermen. Trekk ut strømmen, la den stå litt. Kanskje det hjelper. Går kjapt å sjekke i hvert fall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå