Gjest Slettet-ZwZXKsIXQp Skrevet 4. desember 2022 Del Skrevet 4. desember 2022 En kollega på jobben er på slankern og fyller på med shaker og andre sære «godsaker». Problemet er at hun stinker på flere meters avstand og særlig utover dagen. De fleste kvier seg for å gi henne en klar tilbakemelding da hun både er lettkrenket og temperamentsfull. Hun går jevnlig til tannlegen og jeg mistenker derfor at helsekosten produserer den råtne lukten. Noen som har tilsvarende erfaringer ? Lenke til kommentar
Powertrainer Skrevet 4. desember 2022 Del Skrevet 4. desember 2022 Inspector skrev (9 minutter siden): En kollega på jobben er på slankern og fyller på med shaker og andre sære «godsaker». Problemet er at hun stinker på flere meters avstand og særlig utover dagen. De fleste kvier seg for å gi henne en klar tilbakemelding da hun både er lettkrenket og temperamentsfull. Hun går jevnlig til tannlegen og jeg mistenker derfor at helsekosten produserer den råtne lukten. Noen som har tilsvarende erfaringer ? Er mest sannsynlig aceton-ånde. Det får man når man spiser for lite karbohydrater og går inn i ketose. En kropp som er i ketose vil omdanne fett og muskelvev til ketoner som deretter blir forbrent som energi. Er egentlig en nødløsning for kroppen da den såfremt den er i fysisk aktivitet fungerer mye bedre med energi fra glykogen som kommer fra karbohydrater. 3 Lenke til kommentar
KarvaBlad Skrevet 4. desember 2022 Del Skrevet 4. desember 2022 Denne inneholder sink som skal nøytralisere svovel og annet i munnhulen/svelg. Den hjelper. 2 Lenke til kommentar
The Very End Skrevet 4. desember 2022 Del Skrevet 4. desember 2022 Du kan jo forsøke å anbefale den over, men på samme tid skryte av hennes gode arbeid på slankefronten. Eventuelt kan du ta en hvit løgn og si at du har gått gjennom samme prossess en gang, for å illustrere at dette er normalt og ikke en kritikk av henne alene. Da blir det nok mer spiselig når hun ikke trenger å tenke at dette er et problem kun hun har, og at du kun vil hjelpe henne. 1 1 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 4. desember 2022 Del Skrevet 4. desember 2022 (endret) Dårlig ånde når man er på slankern er ganske vanlig, Hovedsaklig pga. ketose. Ergo ingen feil å snakke litt rundt dette med ketose ol. Endret 4. desember 2022 av Theo343 (takk for meg) Lenke til kommentar
Gaea Skrevet 4. desember 2022 Del Skrevet 4. desember 2022 Det er ikke et sunnhetstegn at man får dårlig ånde mens man slanker seg. Da slanker man seg for hardt. Kinkig problemstilling å ta tak i, dog. Hvis dere må forholde deg til kunder og samarbeidspartnere fysisk er det jo ikke bra med en ansatt med dårlig ånde, samtidig som det på en måte ikke er noe du skal legge deg oppi, og i tillegg er jo godt ment å skulle si ifra. Personlig ville jeg satt pris på en slik tilbakemelding, jeg er livredd for å lukte ekkelt 😛 Skulle du si ifra får du ifra får du tenke over hvordan du formulerer deg. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 4. desember 2022 Del Skrevet 4. desember 2022 (endret) Ketose trenger på ingen måte være usunt. Det er nok en myte. Endret 4. desember 2022 av Theo343 (takk for meg) 2 Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 4. desember 2022 Del Skrevet 4. desember 2022 Tenker at sjefen hennes er den som man kan ta det opp med og som da bør ta tak i dette 😊 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå