Skrue Skrevet 9. mars 2002 Del Skrevet 9. mars 2002 I forbindelsen med at jeg nå snart skal montere en ny hjemmelaget CPU-kjøleblokk, har jeg forsøkt å finne facts om hva AMD krever for tilfredsstillende kontakt mellom kjøleribbe / blokk. Bruker man standard festeklips er jo saken relativt grei, da klipset gir "riktig" press mot core. Jeg må imidlertid benytte meg av de fire festehullene rundt socket, og må derfor benytte en løsning med fjærer. Før jeg kan beregne fjærtype etc, må jeg altså ha svar på hvor stort press mot core bør være. Skumma siten til AMD, men fant i farten ikkeno´ der. Noen som har et tips / link til et riktig svar? Lenke til kommentar
jallajalla Skrevet 9. mars 2002 Del Skrevet 9. mars 2002 Jeg har et pdf dokument fra amd for xp prossesorer jeg kan maile deg hvis du vil, her står det meste du trenger å vite. Lenke til kommentar
Shepherd Skrevet 9. mars 2002 Del Skrevet 9. mars 2002 Eller du kan lese det her: http://www.amd.com/us-en/assets/content_ty..._docs/23794.pdf Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 9. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2002 Glimrende! Takk skal dere ha, begge to :smile: Har dere lyst til å se bilde av kjøleblokka, så syng ut! Den er litt spesiell..... [ Denne Melding var redigert av: Skrue på 2002-03-09 19:06 ] Lenke til kommentar
Shepherd Skrevet 9. mars 2002 Del Skrevet 9. mars 2002 Hadde ikke vært dumt å se hva andre pusler med. Driver selv å pusler litt med heimemekka vannkjøling selv, og har ikke helt bestemt meg hvordan jeg skal mekke blokka enda. Å se hva andre har fått til gir inspirasjon og kanskje noen gode ideer. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 9. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2002 Quote: On 2002-03-09 23:15, Shepherd skrev:Hadde ikke vært dumt å se hva andre pusler med. Driver selv å pusler litt med heimemekka vannkjøling selv, og har ikke helt bestemt meg hvordan jeg skal mekke blokka enda. Å se hva andre har fått til gir inspirasjon og kanskje noen gode ideer. Fullstedig enig! Det kan ligge mange gromme løsninger og ideer rundt omkring! Og om du gir meg mailadressen din, kan jeg gjerne sende deg noen bilder! Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 9. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2002 Quote: On 2002-03-10 00:10, Shepherd skrev:[email protected] Bilder kommer! Lenke til kommentar
HeavyD Skrevet 9. mars 2002 Del Skrevet 9. mars 2002 Kan du sende til meg å? plz! [email protected] Tenker på vannkjøling... Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 9. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2002 Selvsagt! Ta imot, kanskje du får noen ideer? Lenke til kommentar
blackice Skrevet 10. mars 2002 Del Skrevet 10. mars 2002 Quote: Skrue skrev (2002-03-10 00:33):Selvsagt!Ta imot, kanskje du får noen ideer? sender du til meg også? [email protected] Drivel litt å funder på om jeg skal lage meg vannblokk til mitt nye intelsystem som kommer snart. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 10. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2002 Quote: On 2002-03-10 09:35, blackice skrev: Quote: Skrue skrev (2002-03-10 00:33): Selvsagt! Ta imot, kanskje du får noen ideer? sender du til meg også? [email protected] Drivel litt å funder på om jeg skal lage meg vannblokk til mitt nye intelsystem som kommer snart. Bilder er sendt! Det ser ut som om det er en viss interesse for dette, så jeg skulle gjerne ha lagt ut bildene direkte her, men har ikke peiling på hvordan jeg skal gå frem! Noen som har et tips? Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 12. mars 2002 Del Skrevet 12. mars 2002 send til meg og. [email protected] ------------------- du skulle heller lagt det opp på en http-server Lenke til kommentar
daho Skrevet 12. mars 2002 Del Skrevet 12. mars 2002 Send til meg også [email protected] Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 12. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2002 Quote: On 2002-03-12 20:50, blanc skrev:send til meg og.[email protected]-------------------du skulle heller lagt det opp på en http-server Du har så alldeles rett! Har en kompis som er rå på å mekke hjemmesider, mulig at jeg tyr til ham, en vakker dag! Han importerer og kjører modellbil(er), så du kan jo ta en kikk på siden hans! http://www.ymr.no/ Kanskje jeg sniker meg inn der? Men ok, bilder skal du / dere selvsagt få! Lenke til kommentar
ZkedaR Skrevet 13. mars 2002 Del Skrevet 13. mars 2002 send ett til meg å a :smile: plz [email protected] Vurderer også vannkjøling! Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 13. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2002 Quote: On 2002-03-13 08:53, ZkedaR skrev:send ett til meg å a :smile: plz [email protected]Vurderer også vannkjøling! U got mail... :smile: Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 13. mars 2002 Del Skrevet 13. mars 2002 Skrue: har sett bilder fra vannkjølinga di før, men kan ikke huske å ha sett noe konkret av blokka, fint om du kan sende over dette. Jeg har plass på webserver, og kan sikkert legge opp der, bare si fra du :smile: Lenke til kommentar
shorin Skrevet 13. mars 2002 Del Skrevet 13. mars 2002 hadde du makta å sendt til meg og? Driver oxo å pusler i "snekker boden til farsan" Takk på fårhånd:D Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 13. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2002 Thomasr / Shorin: Bilder er herved levert! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå