nils bj Skrevet 3. desember 2022 Del Skrevet 3. desember 2022 Hei, Vi tenker å bestille kontorutstyr (en spesiell skriver) fra USA, men er usikker hvordan vi skal regnskapsføre dette på vårt AS, hvilke konto skal vi føre på og er det andre ting som må tenkes på iforhold til mva etc.? Er det noen som har råd eller erfaring rundt dette? Takk! Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 3. desember 2022 Del Skrevet 3. desember 2022 (endret) Skriveren føres på konto 6800 Mva skal føres med mva-kode 81 (innførselsmerverdiavgift) Gebyr føres på 7790 Endret 3. desember 2022 av mobile999 1 Lenke til kommentar
torbjornhb Skrevet 3. desember 2022 Del Skrevet 3. desember 2022 mobile999 skrev (17 minutter siden): Skriveren føres på konto 6800 Mva skal føres med mva-kode 81 (innførselsmerverdiavgift) Gebyr føres på 7790 Får man krevd tilbakegående mva på slike kjøp? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 3. desember 2022 Del Skrevet 3. desember 2022 Ja, i likhet med andre anskaffelser som er omfattet av tilbakegående mva-oppgjør. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå