Diskusjon.no Skrevet 2. desember 2022 Del Skrevet 2. desember 2022 Men Gudbrandsdalen Energis nye dings har noen mangler.Les hele artikkelen på Tek.no her Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 2. desember 2022 Del Skrevet 2. desember 2022 Jeg bare tar sikringen til varmtvannstanken om morgenene og setter den på når jeg legger meg. Helt nøyaktig blir det jo ikke, men det blir i hvert fall ikke de dyreste timene. Lenke til kommentar
ITtraktor Skrevet 2. desember 2022 Del Skrevet 2. desember 2022 Kajac skrev (9 minutter siden): Jeg bare tar sikringen til varmtvannstanken om morgenene og setter den på når jeg legger meg. Helt nøyaktig blir det jo ikke, men det blir i hvert fall ikke de dyreste timene. Fungerer bra nå på vinteren, men på sommeren var faktisk de desidert billigste timene typisk midt på dagen. Jeg vil tro grunnet solceller. Lenke til kommentar
ITtraktor Skrevet 2. desember 2022 Del Skrevet 2. desember 2022 Dersom man binder seg til kun GE gjennom dette løsningen er det i hvertfall totalt uaktuelt for meg. Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 2. desember 2022 Del Skrevet 2. desember 2022 Mange har vel varmtvannsberederen på vaskerom, bad eller annet sted som uansett trenger en liten varmekilde. Isåfall er ikke dette noen god investering, siden den "ekstra" varmen brukes til å varme huset. 46 minutes ago, Kajac said: Jeg bare tar sikringen til varmtvannstanken om morgenene og setter den på når jeg legger meg. Helt nøyaktig blir det jo ikke, men det blir i hvert fall ikke de dyreste timene. Dette vil vel gi en betydelig risiko for bakterievekst i varmtvannstanken? Greit nok å skru av noen timer i gangen, men en hel dag er nok for lenge, spesielt hvis du dusjer på morgenen. Lenke til kommentar
ITtraktor Skrevet 2. desember 2022 Del Skrevet 2. desember 2022 Axefjord skrev (42 minutter siden): Mange har vel varmtvannsberederen på vaskerom, bad eller annet sted som uansett trenger en liten varmekilde. Isåfall er ikke dette noen god investering, siden den "ekstra" varmen brukes til å varme huset. Du misforstår hele poenget her. Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 2. desember 2022 Del Skrevet 2. desember 2022 3 hours ago, ITtraktor said: Du misforstår hele poenget her. Å spare noen få kroner på å flytte strømkost fra de dyreste tidspunktene til de billigste? Joda, kommentaren min var kanskje litt på siden. Men når tanken ikke er i bruk, bruker den svært lite strøm, og innsparingen er minimal. Når tanken er i bruk, så må den uansett varmes kjapt opp, siden den ellers blir for kald for lenge.. Jeg har lite tro på at man greier å spare inn denne dingsen før den er ødelagt eller energiselskapet avslutter serveren. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå