Gjest 221f9...fc8 Skrevet 1. desember 2022 Del Skrevet 1. desember 2022 Har blitt syk og havnet i rullestol, har «fått» kassebil med heis etc. Det er jo NAV som betaler med unntak av egenandel, men nå er det «trøbbel» med bilen. NAV sier det er mitt ansvar, lokalt forhandler sier de ikke har solgt bilen men det er noe de er «påtvunget» fra importør som også er eier. Spørsmålet er: Er dette å regne som privat- eller firmakjøp? Er vel forskjellige garantier/rettigheter. Er det «jeg» som er «eier» av bilen og dermed kan ts i bruk forbrukermyndighetene mot forhandleren? Egenandel, signering og bestilling ble gjort lokalt. Noen med NAV-erfaring her inne? Anonymous poster hash: 221f9...fc8 Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 1. desember 2022 Del Skrevet 1. desember 2022 Hvor gammel er bilen og hvor mange kilometer har den kjørt? 1 Lenke til kommentar
Gjest 221f9...fc8 Skrevet 1. desember 2022 Del Skrevet 1. desember 2022 14 mnd., kjørt 7500. Anonymous poster hash: 221f9...fc8 Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 1. desember 2022 Del Skrevet 1. desember 2022 (endret) Da er den under garanti (100.000km/5 år). Du skal reklamere skriftlig til leverandøren (importøren). Jeg antar at e-post er skriftlig nok. Hva er problemet med bilen? Endret 1. desember 2022 av mobile999 1 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 2. desember 2022 Del Skrevet 2. desember 2022 Kjøretøyet er brukerens eiendom. Brukeren har reklamasjonsrettigheter og garantirettigheter. At selgeren "tvinges" til å selge er irrelevant. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå