Gå til innhold

Hjelp til MS Access utregning av antall


Stig-Ove

Anbefalte innlegg

Hei, jeg holder på å lage til et program i forhold til forbruksmateriell på prosjekter som vi har. Jeg har flere databaser med forbruksmateriellet delt opp på leverandører. Jeg har det slik at jeg kan legge til antall materiell i en prosjektdatabase. Når jeg går inn på databasen for de forskjellige leverandørene så kan jeg få summert det som er lagt inn av produktet som leverandøren har hvis jeg trykker på plusstegnet til produktet. Jeg vil lage en rapport på leverandørene som regner ut hvor mange deler som er brukt per produkt, men finner ikke ut av hvordan jeg skal regne ut dette ut. Jeg har tatt med et skjermbilde av den ene queryen som viser at produktene kommer flere ganger med forskjellig antall, men hvis jeg summerer her så får jeg bare med alt.

Query antall .png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt for lenge siden at jeg jobbet med Access så eneste jeg kan foreslå er å bruke Microsoft PowerBI Desktop til å lage rapporter. Antar du ønsker å holde alt innenfor Access men PowerBI er supert til å sammenstille og lage rapporter. Litt av tanken er også at PowerBI muligens kan gi deg noen ideer til hvordan du kan løse det i Access. Og ja, PowerBI Desktop koster ikke noe å bruke.

Lenke til kommentar
NoBo skrev (37 minutter siden):

Litt for lenge siden at jeg jobbet med Access så eneste jeg kan foreslå er å bruke Microsoft PowerBI Desktop til å lage rapporter. Antar du ønsker å holde alt innenfor Access men PowerBI er supert til å sammenstille og lage rapporter. Litt av tanken er også at PowerBI muligens kan gi deg noen ideer til hvordan du kan løse det i Access. Og ja, PowerBI Desktop koster ikke noe å bruke.

 Takk, dette ser lovende ut. Skal installere å teste det ut

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...