Gå til innhold

En siste hjelp med mitt Amd oppsett :-)

Anbefalte innlegg

Sånn....

Da har jeg endelig fått ferdig oppsettet mitt og skal bestille imorgen :-) Men lurte på om det var noe jeg burde forandre?

Dfi Lanparty nforce ultra

AMD Athlon XP2800+

Sony cd spiller

Seagate Barracuda 7200.7 120GB S-ATA 8 mb cache

Thermaltake 1000 v Blå

Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 1024MB

Power Color Radeon 9800 pro 128M DDR

Thermaltake Volcano 9 CPU-Vifte

Chieftec Strømforsyning ATX 360W

Resten som ikke står her som f eks disket stasjon eller operativsystem har jeg selv :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville vel gått for 2500+ for å spare noen hundrelapper for så å overklokke, men det er jo bare meg.

forresten bør du ha to matcha DDR-stikker til nforce2-kort slik at du kan utnytte dual-channel.

dette eller dette (billigere) minnet er å anbefale siden du først skal ha så mye...

Endret av eruin
Lenke til kommentar

Vil bare minne om at man i desse dager bør oppgradere til noe fremtidsrettet nemlig AMD 64. Jeg ville ikke bruke penger på et system som fases ut. :cool:

Det er vel bare godt og vel en tusenlapp forskjell...:

EPoX EP-8HDA3+ Hovedkort for Socket 754- K8T800, ATA/SATA, LAN, ATX, LYD - Kr. 1,228,-

AMD Athlon 64 3000+ 2.0 GHz- Socket 754, 512 KB cache, BOXED

Kr. 2,107,-

Bare siden du spør om råd i forumet altså :cool:

Endret av sveinsel
Lenke til kommentar
Vil bare minne om at man i desse dager bør oppgradere til noe fremtidsrettet nemlig AMD 64. Jeg ville ikke bruke penger på et system som fases ut. :cool:

Det er vel bare godt og vel en tusenlapp forskjell...:

EPoX EP-8HDA3+ Hovedkort for Socket 754- K8T800, ATA/SATA, LAN, ATX, LYD - Kr. 1,228,-

AMD Athlon 64 3000+ 2.0 GHz- Socket 754, 512 KB cache, BOXED

Kr. 2,107,-

Bare siden du spør om råd i forumet altså :cool:

Tja, det er vel egentlig lenge til du faktisk får BRUK for 64-bits arkitektur, så der kan vi kaste DEN fordelen ut av vinduet. Og så har vi det at 64-prosessorene skal over på ny sokkel etterhvert. Det du betaler ekstra for, er rett og slett 32-bits-ytelse, noe en normal person liksågodt kan bruke XP-plattformen til, spesielt med tanke på at den nå skal bli AMDs første budget-pc-satsing.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...